16V en route!

Alles wat niet in de andere categorieen past.

Re: 16V en route!

Berichtdoor 16v » za 23 jul, 2016 17:14

Alles terug gemonteerd en proef draaien...geen lekkages :D. Ook de nieuwe krukaskeering zit goed.

Zalig zo'n nieuwe koppeling :) en ik word helemaal blij zo snel als de de vering op druk is :!: De geluiden onder de motorkap waar ik me aan stoorde zijn allemaal verdwenen.

De eerste grote rit was naar Dortmund...jawel de autobahn...wat rijdt de 16v toch lekker tussen de 160 en 180, waarbij het verbruik echt helemaal niet tegenvalt =D>
16v

Berichtdoor 16v » za 23 jul, 2016 17:20

Nu nog wat optische zaken en de voiture is top!

Maar :arrow: ...ondertussen is een jongensdroom die op m'n bucketlist (in de juiste uitvoering, kilometers etc) plotseling in het vizier...maakt me hard aan het twijfelen...een 16v is best bijzonder, zeker met de km.stand van nog geen 80k...verkopen of voorlopig in de garage zetten?
16v

Berichtdoor 16v » wo 26 okt, 2016 19:05

Ook al rijdt de 16V geweldig ga ik m, denk ik, toch te koop zetten. Nog een kleine twijfel, maar ik rij simpelweg te weinig. Wellicht krijg ik toch enige spijt nadien, maar ja beter spijt van iets dat je hebt gedaan dan niet niet gedaan 8)

Maar eens speuren naar een internationale site waar ie op kan op. En de specifieke onderdelen mocht de koper hier geen interesse voor hebben.

Eerst maar eens wassen, een stofzuiger door het interieur laten gaan en dan foto's maken :!:
16v

Berichtdoor Alfred- » wo 26 okt, 2016 20:28

Als je het niet erg vindt, ik kan je niet volgen :|
En die jongensdroom blijft verborgen voor de lezers?

Mvg. Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-

Berichtdoor 16v » vr 10 nov, 2017 10:49

Ach ik kan m'n eigen gedachten soms ook niet volgen :)

Mede door drukte op het werk is de 16v in de garage blijven staan en nu de agenda iets van ruimte laat ben ik er mee bezig. Kachelradiator vervangen wat op zich prima gegaan is, echter de ruitenwisser gaat nu slechts 1x heen en weer en daarna niet meer :roll: . Zal wel een stekkerverbinding zijn, want verwisselen van relais bracht de oplossing niet. Wat het resultaat van het doormeten van het relais bevestigde.

De neus staat nu wel omhoog omdat de startmotor en dynamo naar het revisiebedrijf zijn. Man wat zit die startmotor op een K-plek :evil:

Dan winterbanden erop en sturen :!:
16v

Berichtdoor 16v » di 14 nov, 2017 01:27

Het revisiebedrijf belde dat ik beter een nieuwe startmotor kon kopen ipv reviseren. Bij de dynamo bleek de regelaar niet helemaal fris meer te zijn. Inmiddels zijn ze allebei gemonteerd.

Zalig dat de 16V weer met z’n wielen op de grond staat :!:
16v

Berichtdoor Feije » di 14 nov, 2017 11:44

Bij mij was het hetzelfde verhaal toen mijn startmotor me 's ochtends ineens liet staan. Die is helemaal vervangen, en binnen een paar maanden is de dynamo ook gereviseerd. Startmotor zit bij mij alleen (zowaar) op een prima plek. Zit bij een 16v het inlaatspruitstuk in de weg?
Feije

Berichtdoor henkr » di 14 nov, 2017 14:05

"Even" een kachelradiator vervangen, niet kinderachtig ! =D>

Groet Henk
"la meilleure voiture française jamais construite"
Xantia 2.01 16V break exclusive automaat orga 8352 U7 kleur EKQD
henkr

Berichtdoor 16v » di 14 nov, 2017 23:47

Feije schreef:Bij mij was het hetzelfde verhaal toen mijn startmotor me 's ochtends ineens liet staan. Die is helemaal vervangen, en binnen een paar maanden is de dynamo ook gereviseerd. Startmotor zit bij mij alleen (zowaar) op een prima plek. Zit bij een 16v het inlaatspruitstuk in de weg?

Zit idd ‘prachtig’ onder de inlaat en daaronder zitten behoorlijk wat hydrauliek leidingen. Het is echter de steun op het motorblok die weg moet tezamen met de voorraad bol. Dan kan de startmotor er prima onderuit nadat je de 3 bouten onder het luchtfilterhuis (welke dus ook even gedemonteerd mag worden) eruit zijn.

Vermoed dat het bij andere motoren iets gemakkelijker is
16v

Berichtdoor Feije » wo 15 nov, 2017 00:11

Ik heb de startmotor niet zelf vervangen bij mijn TCT (overviel me nogal en in paniek ga ik dan naar de garage), maar ik kan hem zo zien zitten. Denk dat zelfs het luchtfilterhuis zou kunnen blijven zitten eventueel. Het lijkt alsof je hem er zo uit kunt pakken. En dat terwijl de Turbo CT over het algemeen toch niet heel erg prettig sleutelt, naar mijn mening :roll:.
Feije

Vorige

Keer terug naar Algemeen