Slot linker achterdeur vervangen

Alles wat niet in de andere categorieen past.

Slot linker achterdeur vervangen

Berichtdoor jw.straatman » di 15 mei, 2018 09:42

De linker achterdeur van mijn Xanyia type 2 gaat niet meer met de centrale deurvergrendeling open. Ik had onder "electronica" in november 2017 hier al vragen over gesteld. De hele boel inspuiten met WD40 heeft niet geholpen. Gisteren kwam ik er echter achter dat de deur van binnenuit ook niet meer te openen is. Het maakt daarbij niet uit of ie op het slot zit of niet. Ik trek nu dus de conclusie dat het een mechanisch probleem is.
De binnen deuropener met de stangetjes naar het slot werken prima, dus daar zit het probleem niet. Ik wil nu het hele slot gaan demonteren, maar weet niet precies hoe dit moet. De geleiderail van de ruit lijkt in de weg te zitten.
Vraag 1: weet iemand of ik die geleiderail inderdaad moet verwijderen om het hele slot eruit te krijgen?
Vraag 2: kan ik de binnen deuropener uit het frame krijgen zonder de stangetjes los te maken. Ik kan het een stukje naar links en rechts schuiven, maar eruit trekken lukt (nog) niet.
vraag 3: heeft iemand nog een goed werkend slot liggen?
Xantia 1.8i 16V, EKQD
jw.straatman

Re: Slot linker achterdeur vervangen

Berichtdoor vintage » wo 16 mei, 2018 21:24

Hoi,

heel concreet kan ik je niet gidsen door de hele operatie.
Wel kan ik je vertellen dat ik zelf ooit het slot van mijn Xant heb gewisseld.
Was wel een break, maar dat zal geen verschil maken.
Geen idee meer wat ik allemaal heb moeten demonteren, ik herinner me wel dat ik er lang aan gesleuteld heb.

Maar finaal is het gelukt, het komt altijd goed.

Reserve stuk heb ik niet, maar het kan best dat je kan herstellen, kan deblokkeren, en niet moet vervangen.

Veel succes !

groeten,
Bart
Altijd Bijzonder Citroen Rijden
XANTIA break hdi bleu leman 1-BRC-176 Vintage
GSA X3 blanc 343-ALB at work
AMI 6 vert jade OBC-746 l'ami du docteur
vintage

Keer terug naar Algemeen