Wat is een Xantia V6 Exclusive waard?

Vraag of geef hier advies over auto's of bedrijven.

Wat is een Xantia V6 Exclusive waard?

Berichtdoor Vuur » za 19 feb, 2011 23:48

Beste deskundigen,

Ik heb een oogje op de volgende Xantia Break V6 Exclusive. Zie deze link: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Citroen/Xantia/3694Y/algemeen.htm?sortering=PRIJS_AFLOPEND&merken=citroen&modellen=xantia&facet_model=xantia&facet_make=citroen&paginaNummer=1&total=227&pos=10
Wat vinden jullie van de vraagprijs van €5.750? Is dat idioot veel of is een goede V6 met lederen bekleding dat wel waard?

Graag jullie mening.

Ton Vuur
Vuur

Re: Wat is een Xantia V6 Exclusive waard?

Berichtdoor bulldog » za 19 feb, 2011 23:59

Ik vind het erg gedurft om zo veel te vragen.
Het is naar mijn mening toch wel een paar duizend te veel.
Ze hadden in ieder geval de moeite kunnen nemen om de auto ook van binnen even schoon te maken.
Gr Ton
Citroën C5 2.0 16v Exclusive automaat
Yamaha fj1200 3cv 1989
bulldog

Berichtdoor JW-C5 » zo 20 feb, 2011 01:59

Merkwaardig is ook dat ze 'm aanbieden met een verlopen APK....

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 KKQD Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-C5

Berichtdoor nitro » zo 20 feb, 2011 10:06

Op de foto's afgaand vind ik het een uitgeleefde auto, daar is echter wel wat aan te doen.
Het grootste nadeel aan deze auto vind ik de km stand in combinatie met de storingsgevoelige automaat.
De 4HP20 bak is niet bepaald een van de beste,samen met de HD pomp zijn dit mijnsinziens de slechtste punten van een V6.
Vraagprijs ligt volgens mij ongeveer 2500 euro te hoog.
Xantia 2.1 td break 1998, na 350.000 km in de ruststand geparkeerd.
Volvo XC 70 D5 AWD geartronic Ocean race
nitro

Berichtdoor Chillin' Xant » zo 20 feb, 2011 13:39

Zou me niet verbazen als ze die zelf als 'service-auto' hebben gebruikt o.i.d.
Was volgens mij trouwens al eerder in 'Gespot' voorbij gekomen deze... :-k
Afbeelding
Chillin' Xant

Berichtdoor Vuur » zo 20 feb, 2011 14:07

Dank jullie wel voor alle reacties! Het is dus gewoon een uitgeleefde service auto waar ze dik 2000 teveel voor vragen.

De reden waarom ik voor deze auto viel is dat ik hou van een ´wolf in schaapskleren´. Het mooie maar bescheiden exterieur van een Xantia Break gecombineerd met een luxe interieur, lederen bekleding, veel opties en een zware motor. Dat vind ik leuk.

Als jullie dus een luxe uitgevoerde Xantia Break (met zware of turbo motor) weten voor een eerlijke prijs, hou ik me aanbevolen.

Nogmaals dank voor jullie reacties.
Ton Vuur
Vuur

Berichtdoor Chillin' Xant » zo 20 feb, 2011 14:25

Ik vind dat 'uitgeleefde' nogal meevallen aan de foto's te zien, denk dat een stofzuig/poets-beurtje al wonderen doet?
Achterkant + zijramen lijken geblindeerd (folie), dat geeft een 'vies' uiterlijk...
Als het een eigen service-auto is geweest kan de staat van dienst juist wel eens heel redelijk zijn?
Je kunt natuurlijk altijd informeren wat er aan de prijs te doen is? En hoe dat met die APK zit?
Afbeelding
Chillin' Xant

Berichtdoor Spookeend » zo 20 feb, 2011 15:29

ik heb deze op mijn zoektocht ook meermaals voorbij zien komen, maar goed, te duur en te zwaar voor ons gebruik en budget.

Dat afgeleefde vind ik ook wel meevallen, en dat valt van een paar foto's ook erg moeilijk af te leiden. Vies en afgeleefd gaan niet altijd hand in hand natuurlijk.
Ga eens kijken, babbel eens wat. Prijzen zijn vaak behoorlijk bespreekbaar. Ik moet wel zeggen dat er een hoop opties en extra's bij zitten waar ik persoonlijk de meerprijs niet voor zou willen betalen.

Verder is het op het leer na en de aftermarket opties natuurlijk wel de UBER xantia, maar dat is mijn mening, :D
60's 2cv. Fantome Rouge
Lady Blue!
Xantia 1.8 16v Plus (2001) R.I.P - Xantia VSX, Xantia Break, ZX, BX 1.9 GTi Automaat, Xsara Coupe, Xsara Break, 2cv (x5), Saxo, AX Bijou, Visa 1.1 (x4), Visa 0.6 (x2)
Spookeend

Berichtdoor Vuur » zo 20 feb, 2011 18:01

OK, dan ga ik toch maar eens er heen en kijken wat er van de prijs af kan....
Dank!
Vuur

Berichtdoor ramonmartin » di 08 maart, 2011 19:00

Ik zie nu pas dit draadje, maar ik kan jullie verzekeren dat deze auto zeer goed onderhouden is, hij is namelijk van de eigenaar zelf en geen "service"wagen maar zijn oude priveauto.
Gewoon erheen gaan en kijken zou ik zeggen, de auto is echt mooi om te zien in het echt, maar ik ben het wel met jullie eens dat de vraagprijs aan de zeer hoge kant zit.
Xantia activa Tct '97
Gehad: Xantia 2.0i sx '95
Afbeelding
ramonmartin

Berichtdoor Tigerstrenght » do 10 maart, 2011 12:23

Haha, tja de vraagprijs is wel gewaagd eerlijk is eerlijk :)

Ik zou hem taxeren tussen de 1000 en 2000 euro, meer is hij echt niet waard. Helaas, want een Audi A4 in de zelfde staat zou bijna het dubbele doen.
Geen Xantia meer :'(
Tigerstrenght

Berichtdoor web » do 10 maart, 2011 17:19

De eigen auto van een garagist is OF heel goed, OF heel slecht... omdat sleutelen aan eigen auto's geen geld opbrengt, dus altijd als laatste gebeurt! En dingen die geen haast hebben, kunnen heel lang blijven liggen, als klant-auto's telkens voorrang krijgen.

De "taxatie" van Tiger is wel wat pessimistisch trouwens (of inkoopsprijs?), maar de waarheid zal in het midden liggen. Gewoon goed kijken.

Zo'n auto is waard wat de gek ervoor geeft, veel meer zinnigs is er niet over te zeggen.
Afbeelding
web

Berichtdoor Tigerstrenght » do 10 maart, 2011 18:55

@Web, ik taxeer op basis van mijn ervaringen met Xantia's.
-Mijn vorige 1.8i 16V 1997 deed inruil op een nieuwe ibiza (2010) maar 700 euro :!: Losse verkoop kreeg ik er bij de handel max 500 euro voor. Was een nette en luxe uitvoering.
-Bij een taxatie van mijn huidige HDI, met vol leer, mooie velgen, climat etc, kwam ik niet ver boven de 1200 euro uit.

Ik snap dat een V6 wellicht wat meer waard is, maar in hoeverre dat in de handel ook zo wordt gezien is de vraag. Ook de huidige brandstofprijzen doen de waarde geen goed vrees ik. Overigens zal er altijd wel iemand zijn die een dergelijke auto op zijn waarde weet te schatten, maar dat is geluk hebben.
Geen Xantia meer :'(
Tigerstrenght

Berichtdoor Chillin' Xant » do 10 maart, 2011 21:07

Zo te zien heeft de huidige eigenaar dan ook geen haast om er vanaf te komen... :wink:
Afbeelding
Chillin' Xant

Berichtdoor web » do 10 maart, 2011 21:31

Ja, in de handel is het gewoon "een oude xant". De verkoopwaarde (aan particulier dus) is een heel ander verhaal, een stuk moeilijker inschatten.

Met 1.8 16v of HDI totaal niet te vergelijken, want dat is een 'commodity', daar zijn er veel van en wordt veel in gehandeld, dus de prijs wordt door vraag en aanbod bepaald. Te duur? Op naar de volgende twintig. Zo werkt de markt voor een veel zeldzamer V6 niet helemaal. Liefhebbers die zo'n ding zoeken, hebben niet gek veel keus en zijn vaak kritischer kopers ook.
Afbeelding
web

Volgende

Keer terug naar Advies