Wat is een Xantia V6 Exclusive waard?

Vraag of geef hier advies over auto's of bedrijven.

Re: Wat is een Xantia V6 Exclusive waard?

Berichtdoor goebel » do 14 jul, 2011 20:10

Ik heb al een tijd geleden de reacties op dit forum gelezen en ze blijven me irriteren. Waarom ? Omdat er te vroeg en blind geoordeeld wordt.
Nu even een uitleg waarom deze auto inderdaad een pittige prijs heeft. (is inmiddels gezakt naar 4750)
De auto is absoluut niet afgeleefd, wel heeft de carrosserie hier en daar wat langere krassen. Maar het is beslist geen gewone oude Xant.....

De garage eigenaar heeft deze auto inderdaad prive gereden en dan met name tijdens vakanties. De auto is compleet gereviseerd en verkeerd in nieuwstaat. Alles wat er op zit werkt perfect ! ALLE hydrauliek delen zijn nieuw, slangen, pomp, bollen, regelaars, echt splinternieuw ! De motor is volledig gereviseerd, nieuwe distributieriem, spanner en geleide wielen,nieuwe waterpomp, nieuwe koppakkingen, de cilinderkoppen laten parelen, onder een kleinere hoek geslepen kleppen, e.e.a. resulteert in nog meer vermogen. De airco is gereviseerd en grotendeels vernieuwd, er is Xenon ingebouwd en dan bedoel ik geen setje van € 60,=.......etc. De eigenaar heeft dit eigenhandig gedaan, alleen al aan onderdelen aan inkoopprijs was hij € 4800, kwijt. Misschien dat mensen iets anders tegen deze voiture aankijken, beter kunnen oordelen en de auto wellicht toch iets interessanter is voor de liefhebber.
goebel

Berichtdoor netraam » do 14 jul, 2011 20:23

Als die auto echt zo goed is, zou die garagehouder niet hoeven lopen trutten met 'n meeneemprijs, maar er gewoon op inruilen en garantie geven. Dan nog is 4750 euro fors voor een 12 jaar oude Xantia met navenante kilometerstand, trouwens; ook al is het een V6, een Exclusive en zit er een gouden tankdop op. De markt is gewoon niet gunstig voor grote Citroëns, hoe goed (onderhouden) ze ook mogen zijn.

Xantias (niet meer in bezit): '94 berline 2.0i; '99 break 2.0HDi
ook gehad: Visa; 240D; R4; 405; Laguna; 944; C240; 166; S80, A4
nu: '04 Saab 9-5 2.3t Estate, '94 VW Golf 1.8GL
netraam

Berichtdoor slimenslecht » do 14 jul, 2011 23:40

Tja, een V6 rijder is vaak een liefhebber en zodoende zullen deze volbehangen uitvoeringen waar alles op en aan zit ook vaak goed onderhouden zijn.

Toch wil ik wel eens weten waarom iemand een V6 gaat reviseren bij 180.000 km.? Die motoren moeten veel meer aankunnen.

En wat je er ook aan doet, ik deel Netraams mening. Want als ik een andere Xantia wil inruilen bij de garagehouder zal ik hoogstwaarschijnlijk de hele riedel van grote auto, incourant etc. voor mijn kiezen krijgen! Maar als ie mijn break inruilt voor 4000 euro dan heb ik interesse :D (voor gegevens break zie onderschrift, acceptatie bod graag via PB :wink: )
Zweven is een ongekende ervaring.
RIP: 1997 Xantia Break 1.8i X, orga 7444 U7, kleur KJWMR
Vorig: 1997 Xantia Break 2.0 16V SX, orga 7392, kleur KQHMR
NU: Mazda Premacy 1.8 HP Exclusive Automaat, 2000, zilvergrijsmetallic (en een Yaris)
slimenslecht

Berichtdoor goebel » za 16 jul, 2011 00:59

Mensen ik ben het helemaal met jullie eens ! Natuurlijk kunnen deze motoren veel meer hebben. De reden was dat de eigenaar net iets meer vermogen wilde hebben. Maar, goed...........je kunt er natuurlijk allemaal vraagtekens bij zetten, maar dat werkt niet.
Tuurlijk de normale wereld is hard, en ja, als jij je mooie 12 jarige V6 wilt inruilen, krijg je er geen snars meer voor, want weinig mensen willen een oude benzine slurper !
Maar Xantia rijders zijn geen normale doorsnee mensen, het zijn mensen met een bepaalde "liefde" voor deze auto. Voor deze mensen zijn dit soort auto's bedoeld.
Als je als Xantia liefhebber de kans krijgen om een auto in handen te krijgen die met liefde en aandacht in topconditie is gebracht, is het een buiten kansje.
Laten we eerlijk zijn, zo'n heerlijke V6, met automaat en cruisecontrol, is een genot om in te rijden, toch ?
Als je van plan bent om er een te kopen, kun je beter deze kopen dan eentje die je nog helemaal op moet knappen en waarvan je de geschiedenis niet kent.
Ik spreek uit ervaring ! Ik ben zelf een V6 automaat break aan het opknappen, ik kan je vertellen, dat kost klauwen met geld. Ik heb al te veel geld in mijn auto gepompt om te zeggen dat ik deze uitzonderlijke aanbieding aangrijp. Maar het maakt me niet uit, ik blijf doorgaan met het in nieuwstaat brengen van mijn Xantia. Waarom ? Omdat ik het een van de meest ondergewaarde auto's van Nederland vindt. Je krijgt zoveel auto, voor zo weinig geld ! Alle nadeeltjes neem ik op de koop toe ! Soms ook wel erg lachen, als er weer zo'n patser met een BMW 5-serie naast je staat bij een stoplicht. Je ziet de arrogantie, zo van, het is maar een duffe Xantia en de verbeten blikken wanneer je ze de kont laat zien. Schitterend !! (Ik heb m'n V6 embleempje zorgvuldig verwijderd)
goebel

Vorige

Keer terug naar Advies