Ervaring bij kwikfit ( voorburg)

Vraag of geef hier advies over auto's of bedrijven.

Ervaring bij kwikfit ( voorburg)

Berichtdoor traindriver » di 29 maart, 2011 13:09

Vandaag even naar de kwikfit hier op de hoek gereden( vestiging Voorburg)
en gevraagd wat het koste om de banden te wisselen die ik op mijn 16"velgen heb zitten...
"daar beginnen we niet aan, iedereen koop maar van alles op internet en wij moeten er dan voor werken"
zo ben ik daar al eens eerder afgescheept voor het plakken van een band waar ze "geen tijd"voor hadden..
kortom DAAR zien ze mij nooit meer terug!
De vestiging in Den Haag ( juliana van stolberglaan) had vandaag geen tijd, maar heeft voor morgen een gaatje gemaakt om mij even te helpen... dat is tenminste service!
traindriver
Ban

Re: erg slechte ervaring bij kwikfit ( voorburg)

Berichtdoor Jochem » di 29 maart, 2011 13:47

Dat je sowieso nog naar een Kwik-Fit gaat, die staan er om bekend dat ze vaak (dus uitzonderingen daargelaten) matig werk leveren. Ik ben meer te spreken over de Euromaster. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat zulke ketens niet zoveel trek hebben in het wisselen van zelf meegebrachte banden. Zulke toko's worden door hun hoofdkantoor keihard afgerekend op hun omzet, en dus is er op zich wel wat voor te zeggen dat ze dit niet willen, want het levert ze nauwelijks omzet op. Commerciële business hè... ;) Tip: zoek een kleine universele garage op, die zijn vaak een stuk goedkoper en een stuk minder kritisch in wat voor werk ze aannemen, want werk = geld ;)
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio (in ruste)
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Jochem
Moderator

Re: Ervaring bij kwikfit ( voorburg)

Berichtdoor JW-C5 » di 29 maart, 2011 13:54

Zó is dat.
Dat Traindriver dat niet leuk vond kan ik me iets bij voorstellen, maar da's een ander verhaal

Om die reden verander ik dan ook de topic titel iets. Dat kun je niet als "erg slechte ervaring" kwalificeren

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 KKQD Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-C5

Re: erg slechte ervaring bij kwikfit ( voorburg)

Berichtdoor Chinco » di 29 maart, 2011 16:45

Jochem schreef:Ik ben meer te spreken over de Euromaster.

Ik niet, erg slechte ervaring met Euromaster Kampen. Ik had een setje zomerbanden op velg los bij me, maar die wilden ze niet voor me omzetten. Dus dat was geweest: auto op de brug, bouten los, wielen wisselen, bouten vast, auto van de brug. Ik werd hard smalend behandeld met ongeveer hetzelfde verhaal als Ruud.

Dat was in de tijd dat ik na een ongeluk niet kón sleutelen. Nooit weer Euromaster Kampen... (ik weet dat jij een betere ervaring hebt, daar).
'98 - Citroën Xantia 2.0i 16v Break - G3
'70 - Citroën Dyane 6 - gestald
'00 - Renault Trafic TF2L - busje
'87 - Yahama XV 1000 Virago - motor
Chinco

Berichtdoor Xantippe » di 29 maart, 2011 16:48

Ik ben één keer bij de Kwik-fit hier in Oss geweest. Moest toen twee voorbanden hebben. Ik kreeg een leuke korting op twee Conti's ivm met een actie toen. Ze hebben ook meteen de wagen weer uitgelijnd....wat nog eens bij de prijs was inbegrepen! De enige zorg die ik wel had was dat ze de wielen niet natrekken...maar gewoon vastrammen met de luchtsleutel. Tijd is ook geld bij die boys. Maar op verzoek hebben ze dan toch de momentsleutel erbij gepakt. De bedrijfsleider gaf me schoorvoetend toen wel gelijk.

De dag erna zag ik een dikke bult op de zijwang van de rechterband. Mijn vader is er toen mee terug gegaan en ze hebben zonder te mokken de band gewoon vervangen!
Pieter
Citroën C5 1.8 16v Diffèrance 2 Berline 2003
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection met Zenith voorruit 2012

Voorheen Xantia 1.8i 16V Break 2000, Xantia 2.0i 16V SX Berline 1997 (en nog een hoop andere auto's).
Xantippe

Berichtdoor alexanderr » di 29 maart, 2011 17:44

kwikfit apeldoorn zuid is ook niet echt een klantvriendelijke onderneming...
ook daar nemen ze zelf mee gebrachte bandjes niet in de handen. vorige week even daar geweest voor een apk.
om half 9 hadden ze al stress in de tent want er was weer eens een gek met xantia die achter zijn auto de werkplaats in liep en vervolgens de keurmeester goed in de gaten hield... dat was voor mij de enige voorwaarde om mijn xant daar te laten (voor-) keuren. en dan na afkeuren ook nog vragen of ik de reparaties daar wil laten uitvoeren.... "uhm NEE"
ik mocht nog net even afrekenen voordat ik de toko uit gebonjoerd werd.....

wat een knake tent....
nu: Xantia 1.8 16v break millesime

Voorheen:
Citroen xantia 1.8x 1994
Citroen xantia 2.0sx hydractiv 1994
alexanderr

Berichtdoor netraam » di 29 maart, 2011 18:54

Ik had een redelijk goede Euromaster bij mij om de hoek, waar ik wel eens wat simpele dingetjes liet doen. Tot het moment dat ze een voltallige swap van het personeel met een ander filiaal deden, en het plakken van een bandje al te moeilijk bleek (moest twee keer terug voor dat het eindelijk in orde was...).

In Amsterdam-centrum zit een klein zaakje waar ik al 15 jaar kom en waar ze zelfs een Xantia trillingsvrij kunnen krijgen :-) Daar ga ik tegenwoordig gewoon voor alle banden-gerelateerde dingen heen. Morgen ook weer: ik heb vier nieuwe Dunlops gekocht en die leggen zij om de zomerwielen. Natuurlijk zouden ze die banden liever zelf leveren, maar de zestig euro die ik ze nu betaal voor het monteren, is toch ook weer makkelijk verdient.

Xantias (niet meer in bezit): '94 berline 2.0i; '99 break 2.0HDi
ook gehad: Visa; 240D; R4; 405; Laguna; 944; C240; 166; S80, A4
nu: '04 Saab 9-5 2.3t Estate, '94 VW Golf 1.8GL
netraam

Berichtdoor rb » di 29 maart, 2011 19:01

netraam schreef:Ik had een redelijk goede Euromaster bij mij om de hoek, waar ik wel eens wat simpele dingetjes liet doen. Tot het moment dat ze een voltallige swap van het personeel met een ander filiaal deden, en het plakken van een bandje al te moeilijk bleek (moest twee keer terug voor dat het eindelijk in orde was...).

Ik denk dat dat wel aangeeft waar het om gaat. Heb je de mazzel met goed personeel, dan is ook een KF acceptabel.

Voor dit soort werk kun je ook de montageadressen van autobandenmarkt en c.s. raadplegen; weet je ook meteen waar je qua monetaire pecunia aan toe bent.

In Amsterdam-centrum zit een klein zaakje waar ik al 15 jaar kom en waar ze zelfs een Xantia trillingsvrij kunnen krijgen :-)

Da's knap :wink:

Morgen ook weer: ik heb vier nieuwe Dunlops gekocht en die leggen zij om de zomerwielen.

Welke? De SP Fastresponse?
Zelf: V70 2.5 '08
Fam: X7 HDi 110 '99 ORGA 8149

Ex Fam:
X2 Break SX+ HDi 90 '01 ORGA 8885
X7 V6 24 '98 ORGA 7911
Toch nog ergens goed in.
rb
Moderator

Berichtdoor netraam » di 29 maart, 2011 19:08

Bijna: ik heb vier maal de Dunlop SP SPORT 01 205/55 R16 91V M0, waarbij dat laatste voor 'Mercedes Approved' schijnt te staan. 's Vast een wassen neus, maar ik ben benieuwd...

netraam

Berichtdoor rb » di 29 maart, 2011 19:15

MO is inderdaad een specifiek-voor-Mercedes-band. Geen idee wat het inhoudt, de ADAC heeft dat eens getest met een ander type (meen een Bridgestone); dus het testprogramma met een normale en een 'MO' uitvoering.

De SP 01 zonder MO doet denken aan een Primacy-achtige band qua gevoel (soft); slijt (op de vooras) wel behoorlijk op de V6.
Zelf: V70 2.5 '08
Fam: X7 HDi 110 '99 ORGA 8149

Ex Fam:
X2 Break SX+ HDi 90 '01 ORGA 8885
X7 V6 24 '98 ORGA 7911
Toch nog ergens goed in.
rb
Moderator

Berichtdoor netraam » di 29 maart, 2011 19:27

De Dunlops zijn zoveel goedkoper dan de Primacy's, dat ze best wat harder mogen slijten :-)

netraam

Berichtdoor Xantippe » di 29 maart, 2011 19:38

On topic heren [-X

Waarom zou je met een set zelf gekochte banden überhaubt langs een Euromaster, Profile of een Kwik-Fit gaan vraag ik me af. Bij de meeste garages die ik ken staat ook wel de apparatuur om banden te monteren en te balanceren. En kun je het zelf...dan zoek je een DHZ garage die de apparatuur heeft staan.
Pieter
Citroën C5 1.8 16v Diffèrance 2 Berline 2003
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection met Zenith voorruit 2012

Voorheen Xantia 1.8i 16V Break 2000, Xantia 2.0i 16V SX Berline 1997 (en nog een hoop andere auto's).
Xantippe

Berichtdoor traindriver » wo 30 maart, 2011 03:32

de kwikfit die mijn oude overbuurman was is zondermeer een bedrijf waar ik WEL naar toe ga
niet voor een beurt, maar wel voor banden, of een accu of een olie wissel.
deze mensen staan wel voor je klaar.
( Vestiging Den Haag , Juliana van Stolberg Laan )

De reden dat ik naar kwikflut in Voorburg ging was heel simpel :

- geen tijd ( euromaster )
- geen tijd Profile tire center
- te duur + geen tijd ( Superband Voorburg )
- e.t.c

Deze kwikflut zit bij mij LETTERLIJK om de hoek, maar ben nog nooit zo afgescheept!mij zien ze daar dus NOOIT meer....

de kwikfit die morgen dus de banden gaat wisselen zit tegen over mijn oude woning, en deze zaak heeft vorig jaar ook keurig de olie wissel gedaan.
De manager wist zelfs nog wie ik was... en dat geeft punten

Morgen staat de xant dus weer op APK waardige banden
traindriver
Ban

Berichtdoor traindriver » wo 30 maart, 2011 03:38

Xantippe schreef:On topic heren [-X

Waarom zou je met een set zelf gekochte banden überhaubt langs een Euromaster, Profile of een Kwik-Fit gaan vraag ik me af. Bij de meeste garages die ik ken staat ook wel de apparatuur om banden te monteren en te balanceren. En kun je het zelf...dan zoek je een DHZ garage die de apparatuur heeft staan.

Zelf banden monteren en balanceren heb ik eigenlijk alleen maar 1x gedaan ( tijdens een toets bij mijn monteurs opleiding )
Dat zijn dus dingen die ik liever uit besteed !
De garage waar ik altijd kom heeft een banden apparaat wat niet geschikt is voor 205/50/16 , ze willen het proberen, maar willen ook geen risico nemen

Mijn zwager kan de banden ook monteren, echter moet ik dan wachten tot hij tijd heeft, en nee, dat wil ik niet
Ik wil gewoon de goede banden onder de 16"velgen en dat voor de meeting van zaterdag....
traindriver
Ban

Berichtdoor traindriver » wo 30 maart, 2011 03:39

netraam schreef:De Dunlops zijn zoveel goedkoper dan de Primacy's, dat ze best wat harder mogen slijten :-)

vast veel betere grip ! :)
traindriver
Ban

Volgende

Keer terug naar Advies