Xantippe zocht een auto en vond .......

dus niet over Xantia's

Re: Xantippe zocht een auto en vond .......

Berichtdoor M&M » do 06 jul, 2017 08:25

Zou kunnen dat de laatste ph1 al aangepast was hoor .... :-)
CX 20 TRE ‘82 Sable doré & Xantia 2.0i 16v AL4 ‘99 Vert Vega & 2008 1.2 Allure aut. ‘17 Gris Platinium
M&M

Berichtdoor boes » do 06 jul, 2017 08:56

Wat betreft de "dark" knop.
Meestal werkt ie : 1 keer drukken > middenscherm en middenconsole donker.
2 keer drukken alles donker behalve de snelheidmeter.
3e keer drukken of stil staan licht de boel weer op.
Huidige voiture:
Citroën C3 e-Hdi, 68kW
Xantia ervaring:
1.6 met nix op lpg
1.9 xudte sx
2.0 110 hdi exclusive
boes

Berichtdoor Xantippe » zo 09 jul, 2017 15:48

boes schreef:Wat betreft de "dark" knop.
Meestal werkt ie : 1 keer drukken > middenscherm en middenconsole donker.
2 keer drukken alles donker behalve de snelheidmeter.
3e keer drukken of stil staan licht de boel weer op.

Hmmm...helaas werkt dat bij de mijne niet zo.
Pieter
Citroën C5 1.8 16v Diffèrance 2 Berline 2003

Voorheen Xantia 1.8i 16V Break 2000, Xantia 2.0i 16V SX Berline 1997 (en nog een hoop andere auto's).
Xantippe

Berichtdoor Xantippe » za 09 dec, 2017 21:12

Sinds 1 juli heb ik er alweer 10k mee gereden.De teller stond vandaag op 165k Ik moet zeggen...dat vind ik best veel. Weekendje Gent, dagje Amsterdam, boodschappen doen in Oberhausen, Vrijwel wekelijks op en neer naar Drunen, onlangs nog naar Mannheim geweest en dan nog de gewone dagelijkse KM's.

Erg vlot door de APK ging hij trouwens niet. Slang van de stuurbekrachtiging en wat kleinere zaken. Ook is er wat gezoem te horen achter in de buurt van de distributie. Die hoeft pas bij 210k ...maar ik denk dat ik hem eerder een keer laat doen.

Het verbruik valt me niet tegen. Gemiddeld 1 op 13~14. In vergelijk met de Liana die met moeite 1 op 10 haalde vind ik dat wel netjes.

Zelf kun je niet het niveau checken van de Hydraulische olie. Of je moet dat met Lexia doen...dat heb ik (nog) niet. Toch denk ik dat ik weer een keer een afspraak bij Cyparse ga maken. Rechtsachter lekt er wat olie bij de veerbol en soms heb ik het gevoel dat ie wat stuitert.

Maar verder ben ik nog best tevreden. Ik ben behoorlijk verwend door alle luxe. Vooral de PDC is gewoon erg nuttig omdat de kont bij het achteruit rijden niet echt overzichtelijk is. De climat-control staat altijd op 22 graden...wat gewoon perfect is. De cruise control is fijn...maar ik mis wel de geheugenfunctie. Dus als ik een keer rem moet ik zelf weer naar de gewenste snelheid om hem weer vast te zetten.

De armsteun die ik achteraf in de Xantia had gezet was veel fijner dan de opklapsteuntjes in de C5. Sterker nog...ik gebruik ze niet omdat ze echt in de weg zitten. Ook het electrisch raam linksvoor werkt een beetje raar. Omhoog gaat dat lekker automatisch...omlaag moet je hem ingedrukt houden. En dat terwijl de bijrijderskant wel automatisch gaat.

Zaken die er gek genoeg niet op zitten...verwarmde buitenspiegels en een lendesteun. Ook begrijp ik niks van de indexeerfunctie van de rechterbuitenspiegel. Doe alles volgens het boekje...maar het kreng gaat niet omlaag als ik de achteruitversnelling inleg.

De CD-speler van de RD3 was stuk. Tot ik op een beurs een RD3 van een Peugeot 206 voor 5 euro had gescoord. Allebei waren ze van Clarion, Een uurtje schroeven verder en ik had weer een werkende CD-speler. Die overigens net als de wisselaar wel moeite heeft met zelfgebrande CD's. Ik denk dat ik echt een Yatour ga bestellen. Maar verder over het geluid ben ik dik tevreden. De OEM speakers geven een vol en helder geluid.Daar hebben ze TOV de Xantia wel wat van geleerd.
Zoals ik al zei...de achterkant is niet echt overzichtelijk. Geregeld dat ik ondanks de PDC toch met de kont in de heg heb geparkeerd. Bij de laatste keer wassen merkte ik wel wat kleine krasjes op de kont. Overigens had ik laatst nog een scooterrijder die vlak voor ik rechtsaf sloeg, rechts wou inhalen. Geen schade...wel een veeg op de spiegel en de stootlijst. De schade aan de scooter was groter!

Maar goed...het was wel een redelijk goede aanschaf. Ik heb er geen spijt van. Achteraf had ik misschien voor dat geld ook wat anders kunnen kopen...maar ik wou persé een Citroen. Een break was fijner geweest...maar die kon ik geen vinden met mijn eisen. En eigenlijk is zo'n Berline nog best ruim zat.
Pieter

Voorheen Xantia 1.8i 16V Break 2000, Xantia 2.0i 16V SX Berline 1997 (en nog een hoop andere auto's).
Xantippe

Berichtdoor boes » za 09 dec, 2017 21:32

LDS kan je best zelf checken hoor.
En je hebt wel verwarmde buitenspiegels....zijn dan stuk. Gewoon even glaasjes eruit halen en prik checken.
Raam links heeft ook auto functie. Schakelaar brak.
Huidige voiture:
Citroën C3 e-Hdi, 68kW
Xantia ervaring:
1.6 met nix op lpg
1.9 xudte sx
2.0 110 hdi exclusive
boes

Berichtdoor TRSarno » zo 10 dec, 2017 12:21

Xantippe schreef: De cruise control is fijn...maar ik mis wel de geheugenfunctie. Dus als ik een keer rem moet ik zelf weer naar de gewenste snelheid om hem weer vast te zetten.

Het lijkt me sterk dat de Cruisecontrole geen geheugen heeft! Dan zou de C5 minder luxe zijn dan de Xantia?
Trappen op de rem is een veiligheidsmaatregel, en wordt gelijk het "wissen" van het geheugen geactiveerd.

• Als je op de rem trapt is bij de Xantia ook het geheugen weg, maar doe je het staafje naar het stuur toe dan schakel je de CC uit. Als ik de CC weer wil inschakelen (steeltje naar boven) dan gaat hij gewoon weer naar de laatst ingestelde snelheid.
  • Bij de C5 zitten volgens mij de bedieningsknoppen op het stuur. Onder het rijden kan je de + en - gebruiken, of tussendoor gas geven naar de gewenste snelheid en dan + drukken. Wil je anticiperen op tempovermindering, dan moet je de CC uitschakelen. Zodra je de CC weer inschakeld, ik dacht weer + dan pakt ook de C5 CC de laatst ingestelde snelheid weer op. (Maar ik heb geen C5)
Citroën CX TRS 2.2 1987 _ Afbeelding
Citroen Xantia 20i-16V Exclusive Aut. 2000 _ Afbeelding
TRSarno

Berichtdoor M&M » zo 10 dec, 2017 13:08

Uiteraard heeft de C5 ook een resume knop ...
zitten bij de ph1/2 niet op het stuur maar de stengel erachter, pas vanaf de C5-3 op het stuur ;-)

Net als verwarmde buitenspiegels, als dat niet werkt is het stuk !
Indexeer functie daarentegen was een optie dus vrij logisch als je die dan niet aan de praat krijgt ....

Lds niveau is ook prima te checken zonder lexia.
Zie ook de opmerkingen van Boes ;-)
CX 20 TRE ‘82 Sable doré & Xantia 2.0i 16v AL4 ‘99 Vert Vega & 2008 1.2 Allure aut. ‘17 Gris Platinium
M&M

Berichtdoor TRSarno » zo 10 dec, 2017 17:12

M&M schreef:Uiteraard heeft de C5 ook een resume knop ...
zitten bij de ph1/2 niet op het stuur maar de stengel erachter, pas vanaf de C5-3 op het stuur ;-)

Kijk dat het pas in de C%-3 van toepassing was wist ik niet :wink:
Citroën CX TRS 2.2 1987 _ Afbeelding
Citroen Xantia 20i-16V Exclusive Aut. 2000 _ Afbeelding
TRSarno

Berichtdoor ZX1.4i » zo 10 dec, 2017 20:12

Xantippe schreef:Ook begrijp ik niks van de indexeerfunctie van de rechterbuitenspiegel. Doe alles volgens het boekje...maar het kreng gaat niet omlaag als ik de achteruitversnelling inleg.

Ik neem aan dat je heb ingesteld met de versnelling in zijn achteruit ?
Daarna het knopje van de spiegels ook op R laten staan, anders werkt het niet.
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
Huidige auto: C5 Ph2 1.6HDiF Caractère
ZX1.4i

Berichtdoor Xantippe » di 26 dec, 2017 16:14

Ik heb idd de resume functie ontdekt. Na het afremmen tik je even kort op de "+" en dan gaat hij vanzelf terug naar de oude snelheid. Alleen...je moet echt maar kort drukken...anders stelt hij weer de huidige snelheid in.

Ik ben er nog niet achter hoe ik LDS moet controleren. Daar ga ik me de komende tijd wat meer in verdiepen.

De schakelaar van de electrische ramen heb ik een keer schoongemaakt. Nu werkt die weer erg goed.

De buitenspiegels heb ik ook nagekeken. Rechts wordt hij weer warm...links moet er denk ik een nieuw glas in.

Wel had ik laatst met de sneeuw dat ze 's ochtends niet uitklapte. Erger nog...ze deden echt niks meer. Dikke paniek....maar zodra de temperatuur weer steeg werkte ze weer.

De kerstdrukte heeft ook zijn tol geëist...ik heb al 2 keer een deur tegen de lak gehad. Natuurlijk zonder briefje. Maar gelukkig geen deukjes...alleen lakschade. Hoog tijd dat ik een lakstiftje ga aanschaffen.
Pieter

Xantippe

Berichtdoor Feije » di 26 dec, 2017 18:24

Xantippe schreef:Ik ben er nog niet achter hoe ik LDS moet controleren. Daar ga ik me de komende tijd wat meer in verdiepen.

https://youtu.be/pom6S1tU3uQ
Heb je een Lexia? ;)
Feije

Vorige

Keer terug naar Off-topic