Welke film heb je gezien?

dus niet over Xantia's

Welke film heb je gezien?

Berichtdoor Xantippe » zo 19 jun, 2011 21:29

Vreemd dat er tot nu toe wel een muziek draadje is...maar geen film draadje.

Dus trap ik maar af met een nieuwe Franse film. "Rien à Déclarer".

Afbeelding

De film speelt zich af rond de Belgische/Franse grens rond nieuwjaar 1993. Dat was de tijd dat de Europese grenzen open gingen en de grenswachten verdwenen. Ruben Vandevoorde is een Belgische douanier die een hekel heeft aan Fransen. Mathias Ducatel is een Franse douanier die een oogje heeft op de zus van Ruben. Als blijkt dat door het verdwijnen van de grenspost ze moeten gaan samenwerken als mobiele grenscontroleurs probeert Mathias zo collegiaal en Belg gezind over te komen op Ruben. Ruben krijgt ondertussen van de pastoor te horen dat wanneer hij niet wat vriendelijker is tegen de Fransen...dat hij door de douanier van de hemel niet toegelaten zal worden en kiest er dus voor (met tegenzin) om bevriend te raken met Mathias.

Het verhaal zal de gemiddelde Nederlander eigenlijk niet veel doen...alhoewel er ook zo'n film over de Duitse./Nederlandse grens gemaakt zou kunnen worden. Maar ik moet zeggen dat het een erg leuke film is om naar te kijken met uiteraard veel humor. Ook is er goed gekeken naar de tijd waarin het verhaal zich afspeelde. Je kunt de makers nauwelijks betrappen op foutjes. Zelfs alle auto's kloppen gewoon.

Een erg leuke scene is die van de Renault 4. Meer zeg ik niet...je moet echt de film zien...dan kun je er om lachen.

De film draait vanaf a.s. donderdag in de bioscoop (in Nederland).
Pieter
Citroën C5 1.8 16v Diffèrance 2 Berline 2003
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection met Zenith voorruit 2012

Voorheen Xantia 1.8i 16V Break 2000, Xantia 2.0i 16V SX Berline 1997 (en nog een hoop andere auto's).
Xantippe

Re: Welke film heb je gezien?

Berichtdoor toyosoft » zo 19 jun, 2011 21:38

Ziet er inderdaad leuk uit, hier is een leuk filmpje erover.
http://www.wat.tv/video/bande-annonce-r ... g4mr_.html
ongeveer bij 1min 46 komt de renault in beeld.

Groeten Theo
(oude) xantia met kph voor en achter, dorpelstips, schuifkanteldak en middenarmsteun orga 6020 kleur eczor.
(nieuwe) xantia type2 met kph's, natuurlijk met dorpelstrips,schuifkanteldak en middenarmsteun orga 7806 cj kleur kqhcr
toyosoft

Berichtdoor mouzze1 » zo 19 jun, 2011 23:55

ik heb 6 dvd's van allo, allo das frans genoeg :lol:
2.0 16V a.k.a. de zuipschuit
mouzze1

Berichtdoor mpostma » ma 20 jun, 2011 10:38

Citroën GS Club Break '78
Yamaha FZ6S Fazer '04
Volvo V70N 2.4 '02 Afbeelding
Nissan Leaf Accenta 24 kWh '14
mpostma

Berichtdoor luk - asse » ma 20 jun, 2011 10:43

Het is al een "ouwe" (2001 :shock: ), maar van de superweinige films die ik zie (of uitzie: als bvb de fotografie op niks trekt haak ik al af) was ik van m'n melk door 'Le fabuleux destin d'Amélie Poulain'. Het is het soort film waarvan je zelfs zonder het scenario te volgen (bvb 10 minuten iets anders doen of met je gedachten weg dwalen) hevig kunt genieten van het spontane spel, de felle kleuren, de onwaarschijnlijke cameravoering, het je geen toeschouwer voelen maar meegezogen in de actie.
groet, luk
HDi 110 met Xm doppen, geRenard'd. (= geblowed en gepierced) nadien voorzien van type Ia-bolletjes en nu zweven op comfortbollen
luk - asse

Berichtdoor maartenh » ma 20 jun, 2011 14:41

Xantippe schreef:Dus trap ik maar af met een nieuwe Franse film. "Rien à Déclarer".

Grappig dat hij is over komen waaien naar Nederland. Ik heb tot april in Frankrijk gewerkt daar hing het helemaal vol met affiches voor die film.

De laatste Franse film die ik daar heb gezien was: "L'homme qui voulait vivre sa vie" http://www.imdb.com/media/rm2741469440/tt1533818
Niet echt een aanrader, flinterdun plot en hopeloos voorspelbaar. Wat die film niet ten goede komt
Bij zo`n film als tippel noemt hoeft dat helemaal niet erg te zijn.
1e auto Golf 1.3 uit 1990
daarna Xantia 1.9 TD uit 1997 (kenteken 98 )
maartenh

Berichtdoor Breeze » ma 20 jun, 2011 21:50

mpostma schreef:Elle s'appelait Sarah.

Deze film kan niemand onberoerd laten. Vooral de laatste plotwending is ijzersterk.

Over ijzersterke plotwendingen gesproken: "Atonement": http://www.imdb.com/title/tt0783233/

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket, CB's en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Mio PDA met Sygic McGuider + Google Maps
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor mpostma » di 21 jun, 2011 08:51

Breeze schreef:
mpostma schreef:Elle s'appelait Sarah.

Deze film kan niemand onberoerd laten. Vooral de laatste plotwending is ijzersterk.

Over ijzersterke plotwendingen gesproken: "Atonement": http://www.imdb.com/title/tt0783233/

Adri

Försoning (2007)

Gek is dat. Hier vanaf een Zweeds IP krijg ik ineens alle titels in IMDB vertaald in het Zweeds. Jijbuis heeft soms ook al van die ongein. alsof ik daar op zit te wachten!!

Ik zal eens kijken bij die film Atonement. En inderdaad "Haar nam was Sarah" vond ik heel sterk en aangrijpend. Een goede verfilming van het boek. Mooi dat de film sommige zaken sterker kan laten zien, terwijl het boek wat verder kan uitwijden in de details.
Yamaha FZ6S Fazer '04
mpostma

Berichtdoor Breeze » di 21 jun, 2011 09:09

mpostma schreef:Hier vanaf een Zweeds IP krijg ik ineens alle titels in IMDB vertaald in het Zweeds. Jijbuis heeft soms ook al van die ongein. alsof ik daar op zit te wachten!!

Maak je niet sneller promotie bij BolBo als je Zweeds leert :?: :wink: .

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket, CB's en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor mpostma » di 21 jun, 2011 09:59

Breeze schreef:
mpostma schreef:Hier vanaf een Zweeds IP krijg ik ineens alle titels in IMDB vertaald in het Zweeds. Jijbuis heeft soms ook al van die ongein. alsof ik daar op zit te wachten!!

Maak je niet sneller promotie bij BolBo als je Zweeds leert :?: :wink: .

Adri

Ik wil gewoon de originele titelfilms zien! Dus geen "Nachtmerrie op de Elmenstraat", "Terror på Elm Street ", maar gewoon Nightmare on elmstreet.

De titels snap ik wel, dat is het probleem niet. ;)
Yamaha FZ6S Fazer '04
mpostma

Berichtdoor traindriver » do 23 jun, 2011 05:08

Vertaalde titels heb ik ook nix mee ... gewoon orgineel laten ... veel beter ! :)

Gisteren als laatste film die ik heb gezien ( nee, gisteren alleen die gekeken )

Lekker een WO II film : "kelly's Heroes"zitten kijken ;)
Afbeelding
traindriver
Ban

Berichtdoor Daan1979 » vr 24 jun, 2011 11:53

klinkt als een leuke film. Aanrader?

ik heb gisteren met vrouwlief
Afbeelding
Student en amateur-nazi-jager Barry Koehler komt in Paraguay op het spoor van een groep nazi's. Deze groep, onder leiding van ex-kamparts Josef Mengele, moet de omstandigheden recreëren om een nieuwe Adolf Hitler aan de macht te krijgen. Koehler zoekt contact met Ezra Lieberman (een rol geïnspireerd op Simon Wiesenthal) om er voor te zorgen dat de groep bijtijds wordt ontmanteld. Dit mislukt en hij wordt bijtijds vermoord.

gekeken, het was al weer een hele tijd geleden dat ik de film had gezien. Blijft een mooie vind ik persoonlijk.
Number one in the hood G!
Daan1979

Berichtdoor Breeze » vr 24 jun, 2011 14:50

Kelly's Heroes is een echte klassieker. Maar wel ongecompliceerd vermaak en een zeer onwaarschijnlijk verhaal (en misschien daarom wel zo leuk).

The Boys from Brazil zal altijd worden herinnerd door de magistrale rol van Laurence Olivier als Simon W. De brille van deze acteur wordt goed gedemonstreerd doordat hij een evenzeer memorabele rol speelde in Marathon Man, dit keer als Nazi.

Adri
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor Spookeend » vr 24 jun, 2011 16:06

Gisteren maar eens een Western opgezet.
True Grit. Beetje een wazige film, zitten eerder dingen NIET in die je wel verwacht, dan andersom. Het plot is duidelijk, maar een beetje een anti-climax. Beetje langdradig is de film ook, en hij loopt zeer zeker niet over van actie of TOP camera werk, das wel jammer.

Echt een film om es een keer te kijken, op tv ofzo, maar om er echt voor te gaan zitten? Daar viel ie eigenlijk een beetje voor tegen.
60's 2cv. Fantome Rouge
Lady Blue!
Xantia 1.8 16v Plus (2001) R.I.P - Xantia VSX, Xantia Break, ZX, BX 1.9 GTi Automaat, Xsara Coupe, Xsara Break, 2cv (x5), Saxo, AX Bijou, Visa 1.1 (x4), Visa 0.6 (x2)
Spookeend

Berichtdoor Daan1979 » vr 24 jun, 2011 20:07

Breeze schreef:Simon W. De brille

Wie of wat bedoel je Adri?

Voor iedereen die van een wazige, pure film houd, kan ik GUMMO aanraden. Film over hoe een stadje de tijd dood, en eigenlijk vanuit een achterstandspositie afwacht.
Number one in the hood G!
Daan1979

Volgende

Keer terug naar Off-topic