Einde bollentijd...

dus niet over Xantia's

Re: Einde bollentijd...

Berichtdoor bthomas » wo 21 jun, 2017 21:11

Elke Citroën-rijder die toch enkele honderdduizenden kilometer aflegt, heeft het zeker meegemaakt dat het systeem het begaf.

Echt?
Ik heb in verschillende Xantia's bij elkaar wel een half miljoen kilometers gereden. Zover ik mij herinner heb ik 1 keer een probleem aan de hydraulic gehad, toen de garage een O-ring had vervangen voor een exemplaar dat niet tegen LHM kon.

Ik neem aan dat de schrijver met 'begaf' bedoelt dat je ermee strandt.
bthomas

Berichtdoor M&M » do 22 jun, 2017 10:30

Nog nooit wat aan de HP gehad idd, al helemaal niet stil komen te staan.
Die wat mij betreft " mythe " is een hardnekkige !
Lastigste was dat verdraaide plastic palletje bij mijn Xantia wat het begaf , toen maar voorzichtig naar de dealer gereden ;-)

Die tonnen aan km's met een HP voiture haal ik met gemak :-)
CX 20 TRE ‘82 Sable doré & Xantia 2.0i 16v AL4 ‘99 Vert Vega & 2008 1.2 Allure aut. ‘17 Gris Platinium
M&M

Berichtdoor H@nsH » do 22 jun, 2017 12:11

Hier idem, een leven lang bollen bollen en slechts dit: 2 maal bij mijn CX’en een lhm ballet onder de pedalen, bekend probleem en snel verholpen, veercilinders achter bij mijn eerste C5, lekkende veerbol bij m’n Xantia, uiterst zeldzaam geval en dan nu een verdroogd stukje rubberslang wat vervangen of gerepareerd moet worden.
Met deze Xantia dus twee keer stil komen staan door leeggelekte LHM in zo’n 30 jaar Citroengeschiedenis. Ik heb vaker remblokken, oliefilters, verbrande kleppen en lampen moeten vervangen dan ik LHM problemen heb gehad.

Inderdaad een zeeeer hardnekkige mythe!! Hopelijk verdwijnt die ook samen met de bollen
L' histoire:
Axel-GS break-CX 2.5TD-CX 2.0-BX-BX break-Xantia 2.0i-Xantia 1.9 sd break(traag!)-XM 2.0i break-Berling D-Berlingo multispade 1.4-C5 break 3.0 V6 automaat exclusive 2002-Xantia 1.8i 16v automaat 1999(laatste 2 zijn huidige wagens)
H@nsH

Berichtdoor mpostma » do 22 jun, 2017 13:02

Ach, gedonder.

Wel eens met mijn moeder met lekke BX veerpoten in Denemarken gestaan. Had niet gehoeven als de werkplaats waar het ding ing onderhoud was niet simpelweg de veerretouren had vervangen die de retourdruk niet aankonden, maar zich had afgevraagd waarom er zoveel retour LHM van die veerpoten kwam. Was een duur geintje en door dat dit gedonder tijdens een hemelvaartweekend plaats had, moet de auto 3x naar een andere werkplaats getransporteerd worden, wat de ANWB weer reuze grappig vond. Achteraf allemaal wel weer opgelost.
Op de terugreis knapte er nog een v snaar van de waterpomp en toen na terugkomst de werkplaats met wat slappe smoesjes kwam (de andere v snaar was ook behoorlijk erg) hebben we die werkplaats maar afgedankt. Was een garage waar ze al meer dan 15 jaar kwamen.

Verder eigenlijk weinig accuut gedonder gehad. Waar de schrijver niet naar verwijst is waar je weer tegenaan kan lopen met een niet hydraulisch systeem. Veerpootzadels, gebroken veren, versleten schokdempers. Brekende veerpoten willen bij kleinere PSA auto's als de C3 en 206 tot dure vervolgschades leiden.
Citroën GS Club Break '78
Renault Megane I 1.6 16v '02 Afbeelding
Yamaha FZ6S Fazer '04
Volvo V70N 2.4 '02 Afbeelding
Nissan Leaf Accenta 24 kWh '14
mpostma

Berichtdoor bthomas » do 22 jun, 2017 13:12

Versleten schokdempers heb je niet van het een op het andere moment, dus het lijkt me stug dat je daardoor strandt. Die andere dingen kan ik niet goed beoordelen.
bthomas

Berichtdoor ZX1.4i » do 22 jun, 2017 23:03

Hier dezelfde ervaring 3x Xantia en slechts 1x een echte hydroliek lekkage, wat kwam door een niet uitgevoerde modificatie.

Gisteren had ik wel te maken met een serieus hydrauliek lek, net LDS dat spul wat hier uit lekt.
De glazenwasser in het bakje hoorde een harde knal, en keek toevallig de goede kant op en kreeg het vol in zijn gezicht :?

Afbeelding
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
Huidige auto: C5 Ph2 1.6HDiF Caractère
ZX1.4i

Vorige

Keer terug naar Off-topic