Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

dus niet over Xantia's

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Jochem » di 30 jan, 2018 22:06

Een lappie leer met een knoppie en een stekker :P
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio (in ruste)
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Avatar gebruiker
Jochem
Moderator
 
Berichten: 5133
Geregistreerd: zo 14 dec, 2008 14:28
Woonplaats: Zwolle

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor boes » di 30 jan, 2018 22:36

En als er kortsluiting onder het lappie zit heeft ie ook stoelverwarming.
Huidige voiture:
Citroën C3 e-Hdi, 68kW
Xantia ervaring:
1.6 met nix op lpg
1.9 xudte sx
2.0 110 hdi exclusive
boes
 
Berichten: 738
Geregistreerd: wo 29 okt, 2014 23:22

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Albert » di 30 jan, 2018 22:50

Gaaf Jochem! 8) =D>
Drie liter V-zesje (4) en Saxo vts.
Avatar gebruiker
Albert
 
Berichten: 864
Geregistreerd: ma 10 maart, 2003 23:45
Woonplaats: Brummen

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Alfred- » wo 31 jan, 2018 00:27

Mooi hoor =D>
Is toch net weer een klasse hoger dan de Xantia.

Mvg. Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-
 
Berichten: 2486
Geregistreerd: vr 02 jul, 2010 19:16

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Jochem » di 06 maart, 2018 19:10

En na enkele weken sturen op leâh kan ik wel zeggen dat het echt héérlijk zit! Nu nog een keer de bekleding van de leren armleuning over laten zetten op de nog werkende stoffen steun en we zijn rond :P

En eindelijk laat de C5 weer zien wat er onder de kap huist! Vanmiddag even wezen knippen en plakken op de klep van de Break:

Afbeelding

Voor wat betreft de locatie van de badge was de omtrek in de klep nog vaag zichtbaar, wel zo prettig zodat hij op de juiste plek komt te zitten:

Afbeelding

Nu is de klep weer compleet gevuld. Eat my dust :|-

Afbeelding
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio (in ruste)
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Avatar gebruiker
Jochem
Moderator
 
Berichten: 5133
Geregistreerd: zo 14 dec, 2008 14:28
Woonplaats: Zwolle

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor slimenslecht » vr 09 maart, 2018 23:21

Netjes gedaan hoor, maar ik had er denk ik iets van 1.8i opgeplakt... veel leuker :roll: :wink:
Zweven is een ongekende ervaring.
RIP: 1997 Xantia Break 1.8i X, orga 7444 U7, kleur KJWMR
Vorig: 1997 Xantia Break 2.0 16V SX, orga 7392, kleur KQHMR
NU: Mazda Premacy 1.8 HP Exclusive Automaat, 2000, zilvergrijsmetallic (en een Yaris)
Avatar gebruiker
slimenslecht
 
Berichten: 3502
Geregistreerd: vr 02 jun, 2006 11:43
Woonplaats: Schagerbrug naast Chicago N-H

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Jochem » wo 14 maart, 2018 23:25

Die badge kent een C5 niet, alleen HDi en V6. De 'normale' benzinemotoren hadden geen badge op de bips :P

En na het uiterlijk van de achterklep was nu de werking van de klep aan de beurt. Zoals bij sommigen wel bekend kan bij een C5 Break de voorruit apart van de klep open. De voedingsdraad van de elektrische schakelaar hiervan is in de ruit meegegoten, en gaat vaak kapot in de ruit. Toen ik de V6 kocht bleken van de achterruit zowel de voedingsdraad in de ruit als de schakelaar defect. Datzelfde gold ook voor de bovenste helft van de draden van de ruitverwarming. Nou trof ik maandag op de sloop een ruit die er qua bedrading heel netjes uitzag en waar bovendien de middelste twee schroeven van de dakspoiler los wilden. Die rotten namelijk zeer geregeld vast, en daardoor wil de dakspoiler er niet af, waardoor je niet bij de bouten van de ruit aan het scharnier komt. Die ruit mocht dus mee!

Diezelfde middelste twee schroeven bleken bij mijn V6 inderdaad flink vastgerot en draaiden prompt dol. Daar moest dus de boormachine bijkomen...

Afbeelding

Toen de middelste schroeven eenmaal waren uitgeboord kon de dakspoiler worden verwijderd, hiermee kwamen de bouten waarmee de ruit aan het scharnier bevestigd zit bloot te liggen. Tevens was de stekker van de ruitverwarming en de ruitschakelaar nu bereikbaar.

Afbeelding

Helaas bleek ook van de vervangende ruit de voeding van de schakelaar niet goed. Dus heb ik de vaker gehanteerde methode met een vervangende voedingsdraad langs de rand van de ruit onder tape gehanteerd. Ook de schakelaar bleek niet goed, gelukkig had ik nog een werkende liggen, dus die is er nu ingesoldeerd. En mijn achterwisserarm is gesneuveld bij het demonteren, al had ik dat wel ingecalculeerd. Een nieuwe is besteld. Alles bij elkaar werkt alles nu weer zoals ooit bedoeld. Want als het er op zit, moet het werken! :D

Afbeelding
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio (in ruste)
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Avatar gebruiker
Jochem
Moderator
 
Berichten: 5133
Geregistreerd: zo 14 dec, 2008 14:28
Woonplaats: Zwolle

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Albert » za 17 maart, 2018 22:00

Mooi wark weer handyman! =D> :)
Drie liter V-zesje (4) en Saxo vts.
Avatar gebruiker
Albert
 
Berichten: 864
Geregistreerd: ma 10 maart, 2003 23:45
Woonplaats: Brummen

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Jochem » vr 30 maart, 2018 23:26

Bij de inbouw van het leren interieur bleek de armsteun aan de bestuurdersstoel kapot, en de achterdeurpanelen misten de JBL-tweeters. Onlangs trof ik bij een sloperij een C5 Berline aan met JBL-pakket en leer. Diverse onderdelen van het interieur misten al, maar de deurpanelen en de armsteun waren nog aanwezig. Dus die mochten mee :D

Afbeelding

Vanmiddag maar eens tijd gemaakt de achterdeurpanelen over te zetten, en zodoende is de JBL-set weer compleet!

Afbeelding

En de leren armsteun maakt het allemaal weer af, samen met een nieuwe originele mattenset van de dealer :)

Afbeelding

Afbeelding

Blij mee :D
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio (in ruste)
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Avatar gebruiker
Jochem
Moderator
 
Berichten: 5133
Geregistreerd: zo 14 dec, 2008 14:28
Woonplaats: Zwolle

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Breeze » zo 01 apr, 2018 00:20

Mooi hoor, jammer dat het geen Xantia is, maar dit is een goede tweede.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket, CB's en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Mio PDA met Sygic McGuider + Google Maps
Afbeelding
Avatar gebruiker
Breeze
 
Berichten: 6192
Geregistreerd: di 22 dec, 2009 22:50
Woonplaats: Nw. Lekkerland

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor petervz » zo 01 apr, 2018 12:22

Weer mooi compleet zo als het hoort,goed bezig :D
C5 2.0-16v Break Exclusive Automaat Lpg G3 Blue Leman
xantia berline type 2 1.8-16V Automaat bj 99 Grijs
peugeot J5 2.5 Diesel Camper
peugeot 206 1.4 XT LPG G3 Automaat voor de vrouw
Avatar gebruiker
petervz
 
Berichten: 536
Geregistreerd: zo 24 jun, 2007 11:38
Woonplaats: lelystad

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Jochem » ma 23 apr, 2018 19:23

Al sinds ik de C5 heb rollen de gordels voorin erg slecht terug. Inspuiten met siliconenspry bood helaas ook gen soelaas. Dus tijd om het internet af te struinen naar een andere mogelijke oplossing. Eén van de opties was het laten weken van de gordels in een emmertje warm water met een scheut wasmiddel. Dus dat maar eens geprobeerd.

Afbeelding

Eerst de gordel helemaal uitrollen, dan bovenaan een wasknijper o.i.d. erop om terugrollen te voorkomen. Een badlaken op de voorstoel, emmertje er voorzichtig en stabiel opzetten en zoveel mogelijk gordel in het sopje frotten. Eventueel met de hand goed in de gordel 'kneden'. Dat even een tijdje (30-60 minuten ofzo) laten weken, en daarna de gordel met een doek zoveel mogelijk uitwrijven. Vervolgens de gordel over het stuur of op een andere manier zoveel mogelijk uit laten hangen in de auto en lekker laten drogen. Zeker met mooi weer en de auto in de zon wil het prima en is het in enkele uren weer droog. Resultaat: de gordels rollen weer in als nieuw! :D En het sopje was toch best wel smerig...

Kort na aankoop van de C5 bleek één van de bobines te zijn vervangen door eentje van een afwijkend type. Dus had ik vijf 'witkoppen' en één andere. Er werd op het C5-forum toen over geschreven dat dit niet ideaal was, het bij mij afwijkende exemplaar is van een type waarvan bekend staat dat ze nog wel eens problemen willen geven.

Afbeelding

Onlangs trof ik bij een sloperij in de buurt een Peugeot 607 V6 met voorschade. Hiervan waren reeds vijf bobines verdwenen, maar één 'witkop' bleek nog aanwezig. Dus die mocht mee, en zit nu onder de kap van mijn C5. De afwijkende bobine ligt nu in de kofferbak op reserve. Zo heeft de motor nu weer zes identieke bobines.

Afbeelding

Een groot gemis bij mijn C5 was het gebrek aan een manier om m'n mobiele telefoon als navigatie e.d. te kunnen gebruiken. Gelukkig bleek er bij hetzelfde sloopbezoekje een C5 ph1 met een Brodit-clip te staan. Nu niet meer :lol:

Afbeelding
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio (in ruste)
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Avatar gebruiker
Jochem
Moderator
 
Berichten: 5133
Geregistreerd: zo 14 dec, 2008 14:28
Woonplaats: Zwolle

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Woutosaurus » di 24 apr, 2018 00:43

Leuke klusjes. Het wordt een nette C5 zo.
Xantia 2.0i SX '93 6101
Fuego GTX automatic '82
Avatar gebruiker
Woutosaurus
 
Berichten: 687
Geregistreerd: do 31 maart, 2011 19:56

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor Jochem » zo 24 jun, 2018 21:28

Tijd voor een update, er is de afgelopen tijd alweer één en ander aan de V6 gebeurd. Ik kocht mijn C5 zonder werkende airco, en ook zonder enig idee over de werking ervan. Onder de kap zat wel een sticker van een vulling van 2007... :roll: onlangs op goed geluk de airco laten vullen, en zowaar, alles werkt gewoon! Weliswaar de eerste paar keren maar voor enkele minuten, maar na een paar dagen bleef het ook gewoon de hele tijd werken. Het systeem bleek schoon leeg te zijn, maar gasdicht genoeg voor een nieuwe vulbeurt. Ook de compressor blijkt het dus gewoon nog te doen.

Afbeelding

Goh, zou deze parkeersensor kapot zijn? :-k

Afbeelding

Al sinds ik de auto heb geeft de PDC het storingssignaal na het inschakelen van de achteruit. Dus besloot ik in eerste instantie (bij gebrek aan Lexia) maar eens de achterbumper te demonteren om één en ander ter plaatse maar eens te bekijken. En de sensor linksbuiten was dus zoals te zien compleet gespleten. De andere drie waren uiterlijk in orde. Ook de kabelboom richting het kastje bleek gewoon in orde.

Van de week trof ik bij een sloperij een ph1 Break met PDC, waarvan ik de (originele) sensoren en het kastje heb geadopteerd. Na het vervangen van de sensoren nog steeds storing, maar het verwisselen van het kastje daarna hielp, het spul doet het weer! :D

Voor het zover was mocht de V6 mij en m'n vriendin een weekje de Eifel door zeulen voor een korte vakantie. En de hoogteverschillen zijn daar af en toe best pittig! Het smalle weggetje naar ons huisje was op sommige stukken wel 15%.

Afbeelding

Dan komt zo'n V6 toch best goed uit, en ondanks al het geklim en gedaal viel het brandstofverbruik me alleszins mee! Sowieso doet hij het de laatste tijd best aardig met 1:9,5 tot 1:10 gemiddeld.

Ohja, de gang naar de dealer is ook weer gemaakt, ik mis wat... :roll: Ook een typisch C5-dingetje...

Afbeelding

Maar ik ben allang blij dat de PDC het weer doet! :D
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio (in ruste)
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Avatar gebruiker
Jochem
Moderator
 
Berichten: 5133
Geregistreerd: zo 14 dec, 2008 14:28
Woonplaats: Zwolle

Re: Jochem's C5 Break V6 Exclusive ('02)

Berichtdoor ZX1.4i » di 26 jun, 2018 11:05

Heb jij alleen PDC achter en niet voor ?
En hoor je alleen een piepsignaal of ook nog een weergave op het display ?
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
Huidige auto: C5 Ph2 1.6HDiF Caractère
Avatar gebruiker
ZX1.4i
 
Berichten: 2320
Geregistreerd: vr 23 apr, 2004 02:11

VorigeVolgende

Keer terug naar Off-topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast