Aanrijdingen en schades

dus niet over Xantia's

Aanrijdingen en schades

Berichtdoor Breeze » zo 03 dec, 2017 12:50

In het kader van wel aardige, maar verder volslagen zinloze acties, heb ik een overzicht gemaakt van al mijn aanrijdingen en schades gemaakt met mijn gemotoriseerde 4- en 2-wielers.
Totaal 14, waarvan 7x eigen schuld, 2x eigen schuld met verzachtende omstandigheid, 4x andermans schuld en 1x een technische oorzaak.
Ik heb alles eerlijk meegenomen, vanaf de eerste schuiver met mijn NSU Quickly brommer met een paar krassen en de eerste hele lichte schade met de 2CV van mijn Pa, tot en met de (vergeefse) poging tot verschuiven van de Amersfoortse kei door het Vzesje, met als gevolg een ingedeukte dorpel.
Het waren allemaal lichte tot matige blikschades met ook geringe tot matige kosten. Behalve dan de bijna frontale botsing met mijn Heinkel scooter (hier: De Franse vrachtwagenchauffeur beschreven en met een technische oorzaak) en het licht aantikken van de achterbumper van mijn BX 14 E door een vrachtwagen, met als gevolg een total loss, waarbij de vrachtwagenchauffeur volledig en spontaan schuld bekende.

Het aantal valt me toch wel tegen... Zou mijn rijinstructeur 53 jaar geleden dan toch eigenlijk gelijk hebben gehad en leef ik in geleende tijd. Hij zei: met jouw rijstijl rijd jij jezelf binnen het jaar te pletter.
De afstand die ik heb afgelegd met al mijn motorrijtuigen bedraagt: 1 193 733 km. Daarboven de nodige kilometers in andermans voertuig. Mijn beste schatting daarvoor is 10%, dus totaal 1 313 106 km.
Dat betekent elke 94 000 km een aanrijding of schade en elke 145 900 km een aanrijding of schade door eigen schuld.
Zou dit het normale beeld zijn voor iemand die 55 jaar lang in West-Europa en Noord-Amerika heeft rondgereden? Wie het weet mag het zeggen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket, CB's en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Mio PDA met Sygic McGuider + Google Maps
Afbeelding
Breeze

Keer terug naar Off-topic