Pagina 87 van 90

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: vr 28 apr, 2017 13:47
door Automaatje
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik zo'n 75 procent van m'n kilometers afleg in Nederland :)

Afbeelding

Groet,

Ad

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: vr 28 apr, 2017 16:29
door ZX1.4i
Aha, kijk dat zijn uitspraken waar we wat mee kunnen, als we ook in NL een tolvignet willen invoeren :twisted:

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2017 21:25
door Ramon
Ook ik kan me nu aanmelden.

Na 15 jaar en 1 maand heb ik m'n droomauto, de Xantia V6 Activa, ingeruild voor een andere droomauto.

Omdat ik de Xantia V6 Activa zo'n fantastische auto vind, was het moeilijk om een vervanger te vinden. Een hardnekkige koelwaterlekkage was de druppel: een week geleden heb ik dan eindelijk de Xantia vervangen.

Mijn nieuwe droomauto heeft conventionele veren en semi-actieve dempers. Kwa comfort bij rijden over klinkerwegen en drempels ga ik er op achteruit. Maar toch zal deze auto het afscheid van de Xantia absoluut minder moeilijk maken.

De enige splinternieuwe auto die voor mij in aanmerking kwam, de Alfa Romeo Giulia Veloce, viel af vanwege de relatief saaie 4-cilinder. Het is dus geen splinternieuwe auto geworden. Net zoals de Xantia, toen ik die in 2002 kocht, is mijn nieuwe auto ongeveer 4,5 jaar oud.

Net zoals de Xantia, heeft mijn nieuwe auto een duaal karakter: Je kunt er heerlijk comfortabel mee cruisen en daarnaast genieten van snel bochtenwerk.

Ik mag nu genieten van het heerlijke geluid van een V8. Met supercharger. :-)

Wat is mijn nieuwe auto?

Nog een hint: het is geen Duitser en geen Amerikaan. Na deze hints blijft er volgens mij maar één merk over.

Dan nog het juiste model en uitvoering selecteren. Daarvoor als laatste hint een beroemde quote: "It's so soft and so absorbent, it's like sitting on a fat dog."

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 00:00
door NdeJ
Jaguar XFR? Als dat zo is, pracht kar 8) . gefelicteerd!

Groet, Nico

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 07:17
door Ramon
In één keer goed. :-)

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 10:12
door boes
Wauw. Gefeliciteerd!

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 11:21
door henkr
Prachtig ! Gefeliciteerd ! =D>
Nu de elandproef nog? :)
@ Nico: Hoe wist jij nou weer gelijk wat het was?
Het enige wat ik met die gegevens kon bedenken was een Volvo XC90-V8 waarvan de motor trouwens van Yamaha is.

Groet Henk

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 11:46
door NdeJ
Tja Henk, ik dacht gelijk aan Jaguar en in 2e instantie aan een Range Rover. Ramon zei dat de auto ongeveer 41/2 jaar oud was en heb dus de leverbare types van die periode opgezocht. Trouwens, de Volvo XC90 was volgens mij niet uitgerust met een compressor. Aardige PK-beul trouwens, die XFR, 510 pk! :shock:

Groet, Nico

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 11:48
door M&M
Wat een prachtige auto Ramon , heel veel plezier ermee ! =D>

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 13:42
door Albert
Hey Ramon, dat is al lang geleden!!! :o
Jammer dat jij na 15 jaar afscheid moet nemen van jouw mooie V6 Activa, maar jij hebt er een prachtige wagen voor terug gekregen............veel plezier van de Jag.

btw, weet jij ook wat voor een lekkage er aan de V6 was?

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 21:47
door Ramon
Bedankt voor alle reakties.

Het expansievat van de V6 was weer stuk. Blijkt dus niet meer leverbaar te zijn. Eerst was er een gebruikt expansievat besteld: ook lek. Toen tot twee maal toe geprobeerd het expansievat te repareren: helaas niet succesvol. Ik las hier op het forum dat het expansievat van een Volkswagen Up blijkt te passen. Dat had de volgende stap kunnen zijn. Het is dus niet zo dat de Xantia persé weg moest. Maar dit was een goed moment.

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: ma 04 sep, 2017 10:45
door Xantippe
Een XF R =D>

Jaren terug kreeg ik van mijn baas de opdracht om zo'n auto terug naar de klant te brengen. Ik had toen geen enkel idee dat het om een R ging. Alleen al het feit dat het een Jaguar was vond ik al tof.

Ik stapte in...startte de motor (met de bekende pookknop en de ventilatieroosters)en werd eigenlijk verrast door het geluid :shock: Ik reed weg...draaide de straat op..en gaf gas. WTF :shock: Wat is dit?!? :shock:

Het kwam er dus op neer dat ik bij de klant aankwam....en veel moeite had om die grijns van mijn gezicht te krijgen. Maar hij zag het...en gaf me nog gelijk ook :D

Overigens het vermogen moest ik achteraf even opzoeken. Toen was ik eigenlijk meer onder de indruk dan dat ik al was!

Daarna heb ik met wel wat meer snelle auto's gereden...maar deze is me altijd goed bij gebleven.

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2018 18:37
door luk - asse
Van het roest-draadje naar hier versast; en nooit gedacht HIER terecht te 'moeten' komen.
luk - asse schreef:
Breeze schreef:Dus... hij blijft? Adri

Een opvolger is er de eerste maanden niet; en zonder goedkeur kan ik niet verder (silentblocs ofte trillingsdempers moeten ook vervangen worden).
groet, luk

Maarrrrr, de opvolger is gekozen. In 2019 mag ik Brussel niet meer in, Antwerpen nu al niet, in Parijs blijf je ook best weg, en waar nog al meer. Niet dat ik stadscentra onveilig maak met walmende roetdampen, maar in Antwerpen kan je bvb niet meer tot aan de kaaiparkings komen. En tja, na 20 jaar.. Toch lonkt het nieuwe niet. Van Ami naar GS naar BX naar Xantia: de spirit was dezelfde, maar het werd steeds beter. Nu niet meer :cry: :cry: :cry:
Raad eens wat in de plaats komt: iets héél anders; nieuw op de markt; 'klein maar fijn'; handig, sterk moduleerbaar; aaibaar vormgegeven: een journalist schreef erover dat het ding het enige was onder de concurrenten dat niet op een roofdier leek; wokkelvering maar bij de betere; geen diepe zit (ben ik van die klacht af: de passagiersstoel van mijn Xant zit idd zéér diep); niet Amerikaans, Koreaans of Japans; ik zal zelfs méér zeggen (*): het blijft in de familie. (of heb ik het al ergens vroeger onthuld :oops: ) Zeker is: ik blijf bij de club, de Xantiaclub-kentekenhouder verhuist mee.
groet, luk
(*) naar Janssen en Janssens

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2018 18:56
door henkr
Heb geen flauw idee wat het gaat worden Luk, je spreekt vooralsnog in raadselen:)
Maar? sta ik nu eindelijk op nr 1? :lol:
viewtopic.php?f=1&t=19478&p=338926#p338926

Groet Henk

Re: De exclusieve club van de Ex-Xantianen

BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2018 19:14
door Alfred-
Analytisch kijkend naar de opsomming van Luk dan blijven de Franse, Zweedse en Duitse producten over.
Je zou haast overwegen om met een dikke Q7 V8-diesel door de steden te gaan blazen waar een bescheiden Xantia HDi niet meer mag komen :P

Luk maakt het met zijn zwijgend spreken spannend wat de Xantia gaat opvolgen.

Dat lijstje, ik denk dat meer mensen moeten opschonen.

Mvg. Alfred.