Xantia distibutie

doe hier je suggesties voor www.xantiaclub.net

Xantia distibutie

Berichtdoor bulldog » do 09 dec, 2010 22:06

Regelmatig lees ik stukjes over het verkopen etc van onderdelen aan andere forumleden.
Daarbij word ook vaak gevraagd of het betreffende onderdeel verstuurd kan worden en wat dat dan kost.
Nu ben ik ook nog lid van de Yamaha fj 1200 club en bij dat forum zit een aparte topic voor het vervoeren van spullen.
Hierbij geef je aan van waar naar waar je de goederen hebben wilt , en vaak lukt dat ook nog of komt het een heel eind in de buurt.
Het scheelt een hoop geld aan verzendkosten en zo zie je ook nog eens wat gezichten.
Is zoiets geen idee voor hier?
Gr Ton
Citroën C5 2.0 16v Exclusive automaat
Yamaha fj1200 3cv 1989
bulldog

Re: Xantia distibutie

Berichtdoor Jochem » zo 12 dec, 2010 00:06

Hmm, wellicht een idee inderdaad. En zo ontmoet je ook nog eens andere Xantia-rijders :)
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio (in ruste)
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Jochem
Moderator

Berichtdoor Breeze » zo 12 dec, 2010 09:38

En toen werd het lang stil..........

Lijkt mij ook een aardig idee, hoewel ik niet verwacht (hoop :wink: ) dat ik er zelf veel gebruik van zal maken.
Mijn voorstel is als volgt:
- In Off-topic, of Xantia Algemeen wordt een draadje aangemaakt met b.v. de naam: Behoefte aan transport van Xantia onderdelen
- Eén van de geachte Moderatoren, maakt er een plakkerig draadje van.
- Een transportbehoefte wordt in het draadje gemeld.
- Reacties kunnen in hetzelfde draadje gezet worden.
- Enzovoort.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket, CB's en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Mio PDA met Sygic McGuider + Google Maps
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor Xantippe » zo 12 dec, 2010 10:18

Leuk idee.

Mensen die om een bepaalde reden wel eens vaan noord naar zuid, oost naar west etc moeten kunnen dan ook dienen als een distributieadres. iedereen die dat heeft om mee te geven kan dat dan bij die persoon achterlaten. De "vervoerder"neemt alle spullen mee naar een ander adres wat in de buurt ligt van zijn bestemming. Die fungeert ook als distributieadres waarvan de mensen de spullen weer kunnen ophalen.
Pieter
Citroën C5 1.8 16v Diffèrance 2 Berline 2003

Voorheen Xantia 1.8i 16V Break 2000, Xantia 2.0i 16V SX Berline 1997 (en nog een hoop andere auto's).
Xantippe

Berichtdoor bulldog » zo 12 dec, 2010 18:45

Het lukt natuurlijk niet altijd,maar soms ook wel.
Ook denk ik dat Xantia rijders iets zuiniger met onderdelen omspringen dan TNT of UPS of iets dergelijks.
Ik heb weleens iets gelezen over een achterspoiler die in drie stukken aankwam en dat ze bij de desbetreffende vervoerder zeiden dat dat voor eigen risico was.
De financiele afwikkeling moet natuurkijk door de verkopende en ontvangende partij worden geregeld,daar heeft degene die het meeneemt niets mee te maken.
Denk er maar eens over na, ik weet dat het bij mijn motorclub wel goed werkt. :D
Gr Ton
Citroën C5 2.0 16v Exclusive automaat
Yamaha fj1200 3cv 1989
bulldog

Keer terug naar Website