Link openen in nieuw veld

doe hier je suggesties voor www.xantiaclub.net

Re: Link openen in nieuw veld

Berichtdoor web » zo 20 feb, 2011 13:24

Ja, het zal zeker met gewoontes te maken hebben.

Ik kijk een posting of index door, en middel-klik links open zodra ik ze tegenkom. Dat ze in de achtergrond openen is meestal prima, ik lees dan eerst de pagina uit waar ik toch al mee bezig was, terwijl de nieuwe alvast laden (hoef je daar ook niet op te wachten. Hoezo XaFo traag, ik merk er niks van...)

Opent er vanzelf een nieuwe terwijl ik het oude echt niet meer nodig had, is het weer onhandig om terug te moeten om de oude te sluiten. Overigens kun je de meeste browsers volgens mij wel instellen dat een nieuw tabje met middel-klik in de voorgrond opent als je dat zo wil, ipv in de achtergrond.

Zulke dingen zijn namelijk gebruikersvoorkeuren, en zou je dus in mijn visie in profiel of browser van de gebruiker moeten regelen, niet site-breed voor alle gebruikers vastzetten. Maarja, ik snap ook wel dat de meeste gebruikers zulke instellingen niet weten te vinden, en de grootste gemene deler is dan de beste (het mooiste is als het een profiel-instelling is, die de 'gevorderde' gebruikers toch nog kunnen wijzigen als ze het anders willen).

Maargoed, dat is het ideale geval, wellicht in een volgende versie van phpBB.
Afbeelding
web

Re: Link openen in nieuw veld

Berichtdoor JW-C5 » zo 20 feb, 2011 14:52

Bij veel Browsers zal zo'n gebruikersinstelling dan wel mogelijk zijn, maar helaas niet bij de veel gebruikte IE8.
Ik heb dat overal bekeken, er ook ruggespraak over gehad met de Admin van NHS waar hetzelfde "probleem" zit, maar helaas......

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 KKQD Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-C5

Vorige

Keer terug naar Website