Verbetervoorstel/vraag: mbr en post-edits

doe hier je suggesties voor www.xantiaclub.net

Verbetervoorstel/vraag: mbr en post-edits

Berichtdoor mvh » vr 11 mei, 2012 19:50

Lieve modjes/admins,

Omdat ik ook wel eens op andere fora zit valt het mij bij terugkomst hier meteen op dat phpBB heerlijk aanpasbaar is, want ieder forum is anders. Wat ik nogal eens nodig heb is de mogelijkheid om een bericht aan te passen. Volgens mij is dat hier gelimiteerd tot 24 uur ofzo. Soms is dat lastig, want in de startpost van mijn topic over mijn nieuwe Xantia op LPG is nu al een kapotte link naar een plaatje komen te staan. Dat zou ik graag verhelpen, door in dit geval de link te controleren en/of vervangen. Is er een reden dat een post-edit niet onbeperkt mogelijk is?

Het andere betreft de administratieve mededeling die precies samenvalt met iets anders waar ik wat over wilde voorstellen: de mod-edit. Het was mij opgevallen dat deze er soms anders uitzien, afhankelijk van de betreffende moderator. Alsnog zijn ze wel herkenbaar, dus dat is niet echt een probleem. Op een ander forum, specifiek tweakers.net, is er een speciale ubb-code voor juist dit doel:
Code: Selecteer alles
[mbr][/mbr]

waardoor iedere modbreak er altijd hetzelfde uitziet. Deze code werkt niet als je hem als gewone gebruiker invoert, je moet dus eerst modrechten hebben voordat deze functie werkt. Het lijkt mij dan ook logisch dat een gewone gebruiker in een edit van die post de mbr niet kan verwijderen :). Misschien iets om over na te denken?
1B 1.8i 16v LPG
Afbeelding
mvh

Re: Verbetervoorstel/vraag: mbr en post-edits

Berichtdoor rb » vr 11 mei, 2012 20:16

mvh schreef:Is er een reden dat een post-edit niet onbeperkt mogelijk is?

Dat is lang toegestaan geweest. Nadat we iets te vaak met 'wegpoetsen achteraf' zijn geconfronteerd, is besloten om een bericht na één uur op slot te zetten. Dat dát soms als hinderlijk wordt ervaren is begrijpelijk. Overigens is dit niet een unieke maatregel in 'forumland'.

Het andere punt zullen we meenemen :wink:.
Zelf: V70 2.5 '08
Fam: X7 HDi 110 '99 ORGA 8149

Ex Fam:
X2 Break SX+ HDi 90 '01 ORGA 8885
X7 V6 24 '98 ORGA 7911
Toch nog ergens goed in.
rb
Moderator

Keer terug naar Website