Regels

doe hier je suggesties voor www.xantiaclub.net

Regels

Berichtdoor Breeze » do 22 nov, 2012 11:44

Getriggerd door deze mededeling: Nieuwe regels voor Citroën-Forum.nl, ging ik op zoek naar de XCNL-forum regels.
Ik vond dit in Huishoudelijk/De Regels:

Gebruik van de informatie op deze site is op eigen risico.

De eigenaars/beheerders van dit forum zijn niet verantwoordelijk voor de informatie die hier door anderen wordt aangeboden. Bij aangetoonde schending van copyrights (mail naar admin@xantiaclub.net ) wordt de onderhavige informatie z.sm. door een van de beheerders verwijderd.

Is dat alles of zie ik iets over het hoofd. Ik zit niet te wachten op onnodige regels voor een forum dat goed loopt (tenminste dat dacht ik :wink: ), maar dit steekt wel erg af tegen de regels van CiFo.
Verder zijn er uiteraard nog wel de (ver)koop-regels.

Een beetje OT (voor dit draadje), maar het valt me ineens op dat in het forumoverzicht de namen van de groepen niet zichtbaar zijn, zoals "Huishoudelijk", "Xantia", enz.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket, CB's en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Mio PDA met Sygic McGuider + Google Maps
Afbeelding
Breeze

Re: Regels

Berichtdoor vlietmansje » do 22 nov, 2012 12:04

Een aantal CiFo regels zijn sowieso al wettelijke verboden...

Meer regels is overigens niet altijd beter geregeld :idea:
vlietmansje

Berichtdoor Jochem » do 22 nov, 2012 12:09

Op persoonlijke titel: een klein forum als dit (zowel qua omvang als qua postings) heeft denk ik niet per sé ook zo'n dik pak regels nodig zoals CiFo die kent, hier moet toch e.e.a. doorgaans gewoon met goed fatsoen op te lossen zijn. Ik heb ze hier eigenlijk zelden tot nooit echt gemist, jij wel?

V.w.b. de forumdeel-titels: gaan we doorgeven :)
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Jochem
Moderator

Berichtdoor rb » do 22 nov, 2012 12:35

Breeze schreef:Een beetje OT (voor dit draadje), maar het valt me ineens op dat in het forumoverzicht de namen van de groepen niet zichtbaar zijn, zoals "Huishoudelijk", "Xantia", enz.

De forumtitels zijn tegelijk verdwenen met het verwijderen van de weergave van verantwoordelijke mods per subforum. Het werd een beetje druk zogezegd. Niettemin zouden die titels terug kunnen, dat is aan de admin.

Over die CF-regels:

Met een globale scan durf ik wel aan dat een groot gedeelte hier ook van toepassing is, ook omdat het zo vanzelfsprekend is, of zoals Jochem schrijft 'met goed fatsoen':

- Discriminatie = no go;
- een normale omgang tussen de forumleden onderling (daar behoren m.i. de mods ook toe) wordt vanzelfsprekend geacht;
- let een beetje op de taal;
- maak er geen quote-wedstrijden van;
- kijk eens in de FAQ of gebruik de zoekfunctie want je bent vaak niet de eerste met een probleem;
- etc.

BTW: als ik bij het registratieformulier kijk, dan is daar ook al e.e.a. opgenomen.

Xantiaclub Forum - Registratie

Door het bezoeken/gebruiken van "Xantiaclub Forum" (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "wij", "ons", "onze", "Xantiaclub Forum" of "http://www.xantiaclub.net/forum"), ga je automatisch akkoord met de volgende voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met één van de voorwaarden, bezoek/gebruik "Xantiaclub Forum" dan niet langer. We behouden ons het recht voor om deze voorwaarden op ieder moment te wijzigen en zullen je daar -waar mogelijk- van op de hoogte houden. Het is echter aan te bevelen om regelmatig zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen. Als je niet akkoord gaat met één van de wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van "Xantiaclub Forum". Als je wel gebruik blijft maken van "Xantiaclub Forum", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.

Dit forum werkt op basis van phpBB (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "zij", "hen", "hun", "phpBB-software", "www.phpbb.com", "phpBB Groep", "phpBB Teams"). Dit is een forumpakket dat is vrijgegeven onder de "General Public License" (of "GPL") en kan worden gedownload op http://www.phpbb.com. De phpBB-software vergemakkelijkt alleen discussies via het internet en GPL verbiedt hen tussen te komen in wat wij toestaan en/of verbieden als toelaatbare inhoud en/of gedrag. Voor meer informatie omtrent phpBB, zie: http://www.phpbb.com/.

Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "Xantiaclub Forum" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider. Je IP-adres wordt bij registratie en iedere post opgeslagen, waardoor we het volgen van de voorwaarden kunnen afdwingen. Je gaat ook akkoord met het feit dat "Xantiaclub Forum" het recht heeft om op ieder moment een onderwerp te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat jouw opgegeven informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit zonder jouw toestemming aan derden doorgegeven, tenzij een rechter hierom vraagt. Noch "Xantiaclub Forum", noch phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forumhack toch openbaar gemaakt zouden worden.
Zelf: V70 2.5 '08
Fam: X7 HDi 110 '99 ORGA 8149

Ex Fam:
X2 Break SX+ HDi 90 '01 ORGA 8885
X7 V6 24 '98 ORGA 7911
Toch nog ergens goed in.
rb
Moderator

Berichtdoor Jochem » do 22 nov, 2012 13:08

Maar dat is een standaardtekst die bij phpBB-forums meekomt toch? Die zelf de naam van het forum invult, en wellicht ook zelf aan te passen is.
Jochem
Moderator

Berichtdoor Breeze » do 22 nov, 2012 13:17

rb schreef:Het is echter aan te bevelen om regelmatig zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen. Als je niet akkoord gaat met één van de wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van "Xantiaclub Forum". Als je wel gebruik blijft maken van "Xantiaclub Forum", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.

Ten eerste, toen ik me 3 jaar geleden registreerde heb ik dit wellicht gezien, hoewel ik het me niet meer kan herinneren (op zich zegt dat niks :wink: ).
Ten tweede, kan ik me in die 3 jaar geen wijzigingen herinneren ook niet toen er een nieuwe phpBB versie werd geïnstalleerd.
Ten derde, ik kan die voorwaarden nergens vinden. Toch ook wel aardig en wellicht nuttig, om dat achteraf te kunnen inzien.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket, CB's en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor rb » do 22 nov, 2012 13:39

@Jochem: Dat dacht ik wel.

Breeze schreef:Ten tweede, kan ik me in die 3 jaar geen wijzigingen herinneren ook niet toen er een nieuwe phpBB versie werd geïnstalleerd.

Eerlijk, daar ben ik ook niet van op de hoogte. Voor zover ik weet is er nooit iets gewijzigd, mutaties hierin zullen eerder per ongeluk hebben plaatsgevonden.

Breeze schreef:Ten derde, ik kan die voorwaarden nergens vinden. Toch ook wel aardig en wellicht nuttig, om dat achteraf te kunnen inzien.

Dat is een goed punt. Je kunt er inderdaad niet bij als je ingelogd bent (je wordt automatisch doorgeleid naar de hoofdpagina van het forum). De mods kunnen geen nieuwe onderwerpen aanmaken in subforum "De Regels", de voorwaarden zijn daarom for the time being toegevoegd aan dit draadje.

edit: link gewijzigd (met dank aan Breeze).
Zelf: V70 2.5 '08
Fam: X7 HDi 110 '99 ORGA 8149

Ex Fam:
X2 Break SX+ HDi 90 '01 ORGA 8885
X7 V6 24 '98 ORGA 7911
Toch nog ergens goed in.
rb
Moderator

Berichtdoor Breeze » do 22 nov, 2012 14:30

rb schreef:dit draadje.
leidt naar niets :( :wink: .

Adri
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor Breeze » do 22 nov, 2012 14:46

Ik zie het al, je bedoelde dit draadje: Registreren & Voorwaarden

Het is natuurlijk voor het grootste deel allemaal papierneuken, maar in de voorwaarden zelf staat duidelijk dat je toegang moet hebben tot deze voorwaarden:
Het is echter aan te bevelen om regelmatig zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen.

Adri

P.s. Als Anton G. nog had geleefd, had hij zich kunnen uitleven op de Statuten en Reglementen :wink:
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor mpostma » do 22 nov, 2012 15:49

Sja, hoe meer ongeregeld volk op een forum komt, hoe meer regels nodig (kijk op Tweakers of FOK). Wat dat betreft een regelrecht compliment voor Xafo.

Wat mij opviel was dat ik mij niet kon uitschrijven van Cifo. Verder wel maf dat ze het verbieden om te schrijven over gedragingen die wettelijk niet toegestaan zijn.
Citroën GS Club Break '78
Yamaha FZ6S Fazer '04
Volvo V70N 2.4 '02 Afbeelding
Renault Megane I 1.6 16v '02 Afbeelding
mpostma

Berichtdoor Jochem » do 22 nov, 2012 15:54

Ik denk dat ze gewoon geen zin hebben in discussies over zaken als omkatten, tellers terugdraaien en ga zo maar door, de stichting CiFo lijkt mij daar geen platform voor te willen zijn.

En regels hebben is leuk, maar het valt of staat bij de manier van handhaven.
Jochem
Moderator

Berichtdoor mpostma » do 22 nov, 2012 17:37

Haha, mag je ook niet melden dat de APK verlopen is. Kijk, dat men geen platform wil faciliteren dat illegale praktijken kan bevorderen ((bijv. beschrijven hoe je een telefoon unlockt, bit torrents hosten, howto: hoe kom ik met mijn omgekatte auto door de RDW, etc.) lijkt mij logisch. dit is wel weer het andere uiterste.

En idd. hoe je ze vervolgens gaat handhaven is ook de vraag. En daarin is het antwoord gelegen waarom ik niet meer op cifo kom.
Citroën GS Club Break '78
Yamaha FZ6S Fazer '04
Volvo V70N 2.4 '02 Afbeelding
Renault Megane I 1.6 16v '02 Afbeelding
mpostma

Berichtdoor JW-C5 » do 22 nov, 2012 17:47

Het werd tijd dat het ook dáár een beetje aangetrokken werd.

Niet zo lang geleden werd er uitvoerig van gedachten gewisseld hoe je gratis nieuwe kaarten op je Navi kon regelen.
Daar is een eind aan gemaakt, terecht.

Dat is inmiddels ook gebeurd op het C5 Forum, er is nu expliciet een artikel dienaangaande opgenomen in de Regels.
Dat was helaas nodig, zonder die toevoeging vonden (te) velen dat het maar moest kunnen op dat Forum [-X

Soms moet je dus wel, net zoals wij inmiddels aanpassingen gemaakt hebben in de Regels van het Verkoop gedeelte....

En harken doen we hier ook bij tijd en wijle. Dat opgeveegde spul gaat dan de afvalemmer in :wink:

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 KKQD Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-C5

Berichtdoor henkr » vr 23 nov, 2012 12:54

Zoals je weet JW, zou ik maar wat graag voor mijn navi-update betalen!
En wat het harken betreft : Ik heb wel een heel forse bladblazer ! (Gaat sneller)

Groeten Henk
"la meilleure voiture française jamais construite"
Xantia 2.01 16V break exclusive automaat orga 8352 U7 kleur EKQD
henkr

Berichtdoor JW-C5 » vr 23 nov, 2012 13:04

Met die bladblazers verspreid je de rommel alleen maar :P
En dat willen we hier niet.
Net zomin als verspreiding van illegale SW :wink:

Dat je graag een update zou willen hebben voor je Indy, da's me bekend, we hebben het daar al over gehad.
Ter info van anderen: helaas is die er niet, de laatste versie is nog van ver voor de opening van de nieuwe A2 bij Ehv, en zelfs de A73 bij Roermond staat er nog niet op, als ik het goed heb.
En Becker laat het verder afweten, zoals een goede bekende van me die bij Navteq werkt me recentelijk bevestigde :oops:

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 KKQD Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-C5

Volgende

Keer terug naar Website