Ik wil ook PHPBB voor mijn website

doe hier je suggesties voor www.xantiaclub.net

Ik wil ook PHPBB voor mijn website

Berichtdoor Xantippe » zo 13 apr, 2003 20:34

Ik zie dat dit forum gemaakt is met phpbb. Nu ben ik zelf bezig met m'n eigen website klokjeron.prit.biz en het leek me erg leuk om er ook een forum te beginnen. Probleem is echter dat ik op de server deze software niet mag/kan installeren. Daarom wil ik het proberen om het forum op mijn eigen computer te maken. Ik weet alleen niet of dat lukt. De website van PHPBB geeft me daarvoor geen goede informatie. Anders moet ik denk ik het forum op een gratis server (ik ben dus niet van plan om er voor te gaan betalen, dan maar wat popups en banners). Maar hoeveel mb gebruikt dit forum nou op de server?
Pieter
Citroën C5 1.8 16v Diffèrance 2 Berline 2003
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection met Zenith voorruit 2012

Voorheen Xantia 1.8i 16V Break 2000, Xantia 2.0i 16V SX Berline 1997 (en nog een hoop andere auto's).
Xantippe

Berichtdoor Jeroen » zo 13 apr, 2003 21:36

phpBB installeren is niet zo ingewikkeld, maar je moet er wel PHP en MySQL voor hebben draaien.

De forumsoftware is maar een paar MB, en PHP en MySQL zijn ook niet echt groot. De database kan echter behoorlijk groeien als je forum echt groot wordt. Ter indicatie: de database van deze site is nu ongeveer 9MB.

Belangrijker is je verbinding. Je internetverbinding moet wel snel genoeg zijn om meerdere mensen tegelijk te voorzien van informatie. Dit was voor mij, met m'n ADSL-aansluiting een belangrijke reden om niet zelf te hosten.
Betrouwbaarheid is ook een puntje. Professionele services garanderen een uptime die je zelf waarschijnlijk niet haalt (zeker niet op een windows-systeem).

Je zou eens kunnen kijken op http://messageboard.nl/ , daar heb je al voor 1 euro 15 (eenmalig) een forum.
Jeroen
Admin

Berichtdoor Richard Kruizinga » vr 27 jun, 2003 16:34

Jeroen schreef:phpBB installeren is niet zo ingewikkeld, maar je moet er wel PHP en MySQL voor hebben draaien.

De forumsoftware is maar een paar MB, en PHP en MySQL zijn ook niet echt groot. De database kan echter behoorlijk groeien als je forum echt groot wordt. Ter indicatie: de database van deze site is nu ongeveer 9MB.

Belangrijker is je verbinding. Je internetverbinding moet wel snel genoeg zijn om meerdere mensen tegelijk te voorzien van informatie. Dit was voor mij, met m'n ADSL-aansluiting een belangrijke reden om niet zelf te hosten.
Betrouwbaarheid is ook een puntje. Professionele services garanderen een uptime die je zelf waarschijnlijk niet haalt (zeker niet op een windows-systeem).

Je zou eens kunnen kijken op http://messageboard.nl/ , daar heb je al voor 1 euro 15 (eenmalig) een forum.

Ik kan het niet echt vinden, maar is het zo dat je gebruik maakt van hun server of download je daar de software en moet je zelf voor een php/mysql-server zorgen?
Xantia 1.8 16v G3, 1998, leer, meegekleurde spiegels, airco, 07-2004: 239 dkm. Verkocht op 12-07 en gekocht: XM 2.1 TD, 2000, leer, climate control, separatieruit etc. 119.500 km.
Richard Kruizinga

Berichtdoor Jeroen » vr 27 jun, 2003 17:37

http://www.messageboard.nl/forum/portal ... qp=info_sf

Alles draait dus bij messageboard.nl.
Jeroen
Admin

Keer terug naar Website