Hoe om te gaan met spam.

doe hier je suggesties voor www.xantiaclub.net

Berichtdoor Jazzper » zo 28 sep, 2008 21:41

wie zeurt er dan? niemand toch? paar mensen dragen technische oplossingen aan (ok, ik vind het nogal roepen in de woestijn op dit moment zonder echte admin, maar dat terzijde) en andere mensen noemen wat meer algehele dingen, zoals ikzelf (ook roepende in de woestijn).

zinvol? wellicht niet
zeuren? neuh lijkt me niet toch

we wachten af!
Laatst bijgewerkt door Jazzper op zo 28 sep, 2008 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.
1996 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto's - xantiablog
Jazzper

Berichtdoor René van Maren » zo 28 sep, 2008 21:41

web schreef:En zo'n upgrade werkt dan misschien weer een maand tot de nieuwe spambots er ook weer omheen kunnen.

Nee hoor :wink:
C5club Forum
C1 2008
C5 Break 1.8 (De Ezel)
Renooit Twingo 1,2 16V
René van Maren

Berichtdoor Xantippe » zo 28 sep, 2008 22:24

Niet zo zeuren aub, de beste stuurlui staan aan wal en de handleiding doorlezen kunnen wij ook. Allemaal mensen van buiten die alles beter weten heb ik intussen m'n buik wel van vol!

Er wordt NIET gezeurd. Zoals Jasper al zegt worden er genoeg handreikingen gegeven en zijn er genoeg mensen die er wel hun energie in willen steken.

Buitenstaanders? Ik ben al sinds oktober/novenber 2002 lid. Ben ik dan een buitenstaander?

Daarbij...een mod is ook maar een buitenstaander. Jij kunt ook geen veranderingen doen die zo hard nodig zijn. Het enige wat jij, RB en Higgy kunnen doen is het forum een beetje schoon houden. Niet dat daar iets mis mee is, jullie werk wordt namelijk erg gewaardeerd, alhoewel er soms sprake is van overactief.

Jeroen is momenteel de enige insider die wat kan doen. Alle te nemen besluiten liggen bij hem.
Pieter
Citroën C5 1.8 16v Diffèrance 2 Berline 2003

Voorheen Xantia 1.8i 16V Break 2000, Xantia 2.0i 16V SX Berline 1997 (en nog een hoop andere auto's).
Xantippe

Berichtdoor rb » ma 29 sep, 2008 10:15

Xantippe schreef:
Niet zo zeuren aub, de beste stuurlui staan aan wal en de handleiding doorlezen kunnen wij ook. Allemaal mensen van buiten die alles beter weten heb ik intussen m'n buik wel van vol!

Er wordt NIET gezeurd. Zoals Jasper al zegt worden er genoeg handreikingen gegeven en zijn er genoeg mensen die er wel hun energie in willen steken.

Zodra een discussie zijn zin / nut verliest (omdat één van de partijen, i.c. de beheerder, niet aanwezig is) kan je het doorzetten van die discussie kwalificeren als gez..., aangezien het (blijvend) herhalen van argumenten niet zoveel meer toevoegt nadat web afgelopen zaterdag ter zake heeft gereageerd op Chillin Xant.

Jeroen is momenteel de enige insider die wat kan doen. Alle te nemen besluiten liggen bij hem.

Juist :!:

Het enige wat jij, RB en Higgy kunnen doen is het forum een beetje schoon houden. Niet dat daar iets mis mee is, jullie werk wordt namelijk erg gewaardeerd, alhoewel er soms sprake is van overactief.

Dit is wel de eerste keer in mijn leven dat ik daarvan beschuldigd wordt. :shock:
Zelf: V70 2.5 '08
Fam: X7 HDi 110 '99 ORGA 8149

Ex Fam:
X2 Break SX+ HDi 90 '01 ORGA 8885
X7 V6 24 '98 ORGA 7911
Toch nog ergens goed in.
rb
Moderator

Berichtdoor web » ma 29 sep, 2008 10:28

Xantippe schreef:

Buitenstaanders? Ik ben al sinds oktober/novenber 2002 lid. Ben ik dan een buitenstaander?

In deze context is een buitenstaander iemand die geen ftp/sql rechten heeft op DIT forum en dus niet kan oordelen hoeveel werk een upgrade is. Dat is mezelf inclusief dus. Daarom zie je dat soort uitlatingen ook niet van mij, maar alleen van een betweter zoals jij.

Xantippe schreef:Daarbij...een mod is ook maar een buitenstaander. Jij kunt ook geen veranderingen doen die zo hard nodig zijn. Het enige wat jij, RB en Higgy kunnen doen is het forum een beetje schoon houden.

Inderdaad.

Xantippe schreef:Niet dat daar iets mis mee is, jullie werk wordt namelijk erg gewaardeerd, alhoewel er soms sprake is van overactief.

Veel soepeler gemodereerd dan dit bestaan er maar weinig forums! De laatste actie tegen een menselijke gebruiker is alweer een maand geleden - dit ondanks de af en toe verwoede pogingen van een zekere gebruiker om mods het bloed onder de nagels vandaan te peuteren (Ik zal geen namen noemen, maar het begint met een X). Ik zou zeggen kijk een beetje uit met dit soort opmerkingen dus... en nogmaals het verzoek geen discussies door te zetten die al jaren in cirkels rondgaan - tenzij je echt iets nieuws te melden hebt.

Xantippe schreef:Jeroen is momenteel de enige insider die wat kan doen. Alle te nemen besluiten liggen bij hem.

Dat is niet 100% waar, maar close enough.
Afbeelding
web

Berichtdoor René van Maren » ma 29 sep, 2008 10:31

Dan is dit nog het enige wat we kunnen doen.

Beetje jammer :cry:

web schreef:Oftewel: gaarne deze zinloze discussie staken en even afwachten wat overleg oplevert.
C5club Forum
C1 2008
C5 Break 1.8 (De Ezel)
Renooit Twingo 1,2 16V
René van Maren

Berichtdoor wicky » za 04 okt, 2008 10:32

het gaat goed #-o
70 spam berichten vanochtend toen ik laatste berichten klikte.
beetje jammer :?

gr WICKY
CITROEN PICASSO 1.8 EXLUSIVE
VOLVO V50 2.4 momentum
gereden met een xantia 1.6i orga 6070 gt-gt-65

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert !!!!
wicky

Berichtdoor jeroen2 » za 04 okt, 2008 10:51

Mijn complimenten en een dank je wel voor de regelmatige order en wis werkzaamheden van de forum beheerders!
- Xantia break 1.8 Pallas 16v 9-'99 op comfortbollen en stralende RVS sierlijsten..
- voorheen Xantia break 1.8i SX 8v '96
jeroen2

Berichtdoor wicky » za 04 okt, 2008 11:18

hier sluit ik me bij aan.
beetje jammer dat ze de website steeds lastig vallen met die rotzooi.
lijkt wel of het steeds erger word :?

gr WICKY
CITROEN PICASSO 1.8 EXLUSIVE
VOLVO V50 2.4 momentum
gereden met een xantia 1.6i orga 6070 gt-gt-65

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert !!!!
wicky

Berichtdoor web » za 04 okt, 2008 14:46

Wordt het ook. Je staat als site eenmaal op bepaalde lijsten en dan gaat het hard, tenzij je "cutting edge" up to date bent. Wat we niet zijn. Zoals gezegd achter de schermen wordt gewerkt aan een oplossing, dit kan zo niet langer.
Afbeelding
web

Berichtdoor Lbarré » za 11 okt, 2008 23:03

wicky schreef:hier sluit ik me bij aan.
beetje jammer dat ze de website steeds lastig vallen met die rotzooi.
lijkt wel of het steeds erger word :?
gr WICKY

Ja vandaag lijkt het mij links en rechts op de site nogmaals zo vooral bij "Advies" :cry:
Lbarré

Berichtdoor bammel » zo 12 okt, 2008 13:10

jammer dat je die spam nooit eens iets terug kunt sturen :twisted:
heb nog wel leuke file liggen die ze mogen openen :lol:
bammel

Berichtdoor web » zo 12 okt, 2008 13:18

Och, ze zijn meestal voor een site aan het adverteren, vanaf een bepaald ip-adres

Oftewel, per spambericht kunnen er al gauw twee abuse complaints terug gestuurd worden naar hosting en access providers 8)

Soms drie, de derde dan bv. aan de e-mail provider.

Maarja, je moet er maar tijd voor hebben allemaal. En dan nog is de vraag of er wat mee gebeurt.
Afbeelding
web

Berichtdoor HighKing » zo 07 dec, 2008 19:51

bammel schreef:jammer dat je die spam nooit eens iets terug kunt sturen :twisted:
Wel, er is ooit een spamkoning geweest die op een dag niet blij was toen hij bij zijn voordeur aan kwam...
Toen zijn adres bekend was is er een actie gestart zo veel mogelijk echte post zijn kant op te sturen :lol:
Xantia 2.0i 16V Pallas uit 1999
(Daarvoor een 2.0 HDi 110 uit 2000 en een 1.9SD uit 1997)

Zangert van metalband KFFR!
HighKing

Berichtdoor web » ma 08 dec, 2008 12:21

Ik hoop dat ze dat enkele JAREN volhielden, ongeacht waar hij naartoe verhuisde, want dan pas wordt het enigszins vergelijkbaar...
Afbeelding
web

VorigeVolgende

Keer terug naar Website