XCNL, hoe nu verder

Ideeen voor een echte Xantiaclub / een plaats om meetings te organiseren

Re: XCNL, hoe nu verder

Berichtdoor TRSarno » do 04 jan, 2018 04:25

citroen26 schreef:Afbeelding

Die mentaliteit is er ..... :( Maar ja wat doe je eraan. Wel verbaasd het me dat het gelukt is bij de bx club https://bxclub-nederland.nl/magazijn terwijl de BX ook zeker in de categorie valt "het mag niks kosten".

Misschien eens te rade gaan hoe zij ertoe gekomen zijn? Soms komt van het één het andere........ :wink:
Citroën CX TRS 2.2 1987 _ Afbeelding
Citroen Xantia 20i-16V Exclusive Aut. 2000 _ Afbeelding
Avatar gebruiker
TRSarno
 
Berichten: 279
Geregistreerd: do 07 sep, 2017 05:02

Re: XCNL, hoe nu verder

Berichtdoor mpostma » ma 08 jan, 2018 18:09

TRSarno schreef:
citroen26 schreef:Afbeelding

Die mentaliteit is er ..... :( Maar ja wat doe je eraan. Wel verbaasd het me dat het gelukt is bij de bx club https://bxclub-nederland.nl/magazijn terwijl de BX ook zeker in de categorie valt "het mag niks kosten".

Misschien eens te rade gaan hoe zij ertoe gekomen zijn? Soms komt van het één het andere........ :wink:


De BX club is anders best redelijk georganiseerd. De BX rijder staat wellicht bekend als gierig (Ik houd het liever op prijsbewust). maar toch is het mogelijk gebleken om een schare van tussen de 150-250 leden te houden. Met dat budget (30 EUR per lid) is niet zo verschrikkelijk veel mogelijk, maar met de noeste inzet van een hele schare aan vrijwilliges zijn er toch altijd leuke evenmenten georganiseerd.

De club bestaat sinds 1997. Met magazijn is toch bedoeld om nu al reservedelen te kunnen sparen en verzamelen die wellicht in de toekomst moeilijk worden. IN de tijd dat we begonnen met het magazijn (zo riond 2006) lagen de wrakken nog overal voor het opscheppen. Maar je moet je ook afvragen hoe realistisch het allemaal moet. Het is bijv. bijna niet te doen om interieurs te bwaren. En uiteindelijk mag zo'n magazijn ook geen geld kosten. Het moet zichzelf bedruipen qua onderdelenverkoop. De club kan evt. bijsrpingen en investeringen financieren, maar het moet wel renderen.

Verder is het wel leuk als iemand met een boederij een oude stal bschikbaar wil stellen, maar het is lang niet zeker dat zoiets over 15 jaar ook nog beschikbaar is. Tevens kost inrichting ook best geld. En je kan een magazijn ontzettend lastig verhuizen.
Kotom: ga niet over 1 nacht ijs en zorg dat het magazijngedeelte los staat van de club zodat bij evt. problemen een magazijn niet de club financieel kan leegtrekken.
Citroën GS Club Break '78
Yamaha FZ6S Fazer '04
Volvo V70N 2.4 '02 Afbeelding
Nissan Leaf Accenta 24 kWh '14
Avatar gebruiker
mpostma
 
Berichten: 2886
Geregistreerd: ma 22 dec, 2003 20:18
Woonplaats: Kongahälla, Zweden

Vorige

Keer terug naar Club & Meetings

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten