XCNL, hoe nu verder

Ideeen voor een echte Xantiaclub / een plaats om meetings te organiseren

Re: XCNL, hoe nu verder

Berichtdoor EvertJan » zo 31 dec, 2017 12:37

Resumerend

Xantiaclub?
Buiten het forum om is er geen Xantiaclub in de zin van een vereniging met leden.

Lidmaatschap XM club?
Blijkbaar kan op individuele basis een Xantia rijder en wellicht eenieder die dat wil lid worden van de XM club (checken).

Samengaan?
Er zijn over en weer contacten tussen Xantia rijders en de XM club en individuele XM rijders (geweest) die niet hebben geleid tot een samengaan. Het samengaan van een forum (Xantia) en een rechtspersoon (XM club) is een bijzondere constructie. Een recente poll (16 reacties) op het Xantia forum gaf aan dat 6 Xantia rijders lid willen worden van de XM club, nogeens 7 dat ook willen en een bijdrage willen leveren. Resultaat : 13 voor, 1 tegenstemmer en 2 geen mening.

Vrijwilliger en contributie?
Het feit dat men zich aanbiedt als vrijwilliger is op zich nog geen reden om vrijgesteld te worden van het betalen van contributie.

Xantia versus XM?
Een XM rijder en een Xantia rijder kiezen om voor hen moverende redenen, die vaak afhankelijk zijn van de omstandigheden, voor dat model. Dat geldt uiteraard voor elke (niet) auto liefhebber en autorijder.
Bezitter van een Citroen Xantia 1.8i 16V Plus
Ex:
Xantia 1.8i X E2 HV-JN-78 11-05-1994
CX berline
EvertJan

Berichtdoor TRSarno » zo 31 dec, 2017 12:44

Niks tegen XM rijders en vind het een schitterende wagen.
Maar vind het een rare instelling. Gaat het om het geld of de passie. Dat ze de XM club nog een bestuur heeft :twisted: , geintje :wink:. Kennelijk vind met dat normaal binnen de club, maar je motiveert geen andere leden om dingen te doen. Het zijn altijd dezelfde die zich inzetten al dan niet voor nop. Tegenwoordig is iedereen druk!

Maar daar moet je boven staan...... als forumcluppie.
:idea: Als iemand een leuke toerrit weet en een track ervan maakt, kan ik hem wel bewerken en omzetten in een Bolletje - pijltje route. En op basis van dat gewoon een open toerritje plannen, net zo gezellig met diverse Citro-pluimage :wink:
Citroën CX TRS 2.2 1987 _ Afbeelding
Citroen Xantia 20i-16V Exclusive Aut. 2000 _ Afbeelding
TRSarno

Berichtdoor Alfred- » zo 31 dec, 2017 14:17

Ik mis de vraag wat er van een club (in dit geval de XM-club) verwacht wordt.

Dit forum is een deel van een niet bestaande Xantiaclub.
Het groepje mensen dat onderling contact heeft zou je het echte Xantia-clubje kunnen noemen. Het is veel kleiner dan het forum.

Dit clubje is een klein groepje mensen die elkaar via meetings hebben leren kennen. En zich een beetje ontwikkeld hebben tot vaste kern. Bij elke meeting ze je diezelfde mensen weer terug. Ik denk omdat de belangstelling voor elkaar groter is dan voor de voertuigen die ze samenbrengt.

Het blijkt erg moeilijk om het groepje te laten groeien, sterker nog het wordt alleen maar kleiner. Het is een uitdaging om bij een meeting meer dan 10 bezoekers te krijgen, ondanks alle voorzieningen.

Zou je dit tegen betaling van contributie kunnen samensmelten met een XM-club?
ik denk van niet

Mvg. Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-

Berichtdoor henkr » zo 31 dec, 2017 15:07

quote:Ik denk omdat de belangstelling voor elkaar groter is dan voor de voertuigen die ze samenbrengt.
Da's een tegenvaller, ik dacht nog wel dat alle belangstelling uitging naar mijn rode break (en wellicht in iets mindere mate naar Adri's V6) :)

Groet Henk
"la meilleure voiture française jamais construite"
Xantia 2.01 16V break exclusive automaat orga 8352 U7 kleur EKQD
henkr

Berichtdoor Breeze » zo 31 dec, 2017 15:46

Alfred- schreef:Ik mis de vraag wat er van een club (in dit geval de XM-club) verwacht wordt.

OK, ik zal mijn redenering en zienswijze er ook maar weer eens tegenaan gooien. Samen met Alfred (en JW-NHS (nu -C5)) heb ik 5 jaar geleden een poging gedaan om het 10 jarig bestaan van XCNL groot(s) te vieren. Het was een zeer geslaagd evenement, hoewel de geplande en verwachte opkomst van oudgedienden niet van de grond kwam. Daar is de jaarlijkse en succesvolle meeting bij Alfred (en bij Henk) uit voortgekomen. Samen met de regelmatige P-meetings, is daar inderdaad een soort van vaste kern uitgekomen, hoewel ik denk dat als je de deelnemers van de eerste activiteit (13 juni 2010 in P-De Meern) vergelijkt met de laatste, er maar een zeer beperkt aantal namen overblijft. Dus alle reden om te concluderen dat een bloeiende Xantiaclub een illusie is.

Maar ... het is onafwendbaar dat de ingezette NFP-ziekte epidemisch wordt en dat alleen al zou een reden zijn om iets in gang te zetten dat een Xantia-magazijn als einddoel heeft en met eventueel iets clubberigs als neveneffekt. En daarom leek mij het aanhaken bij een bestaande organisatie van een zuster Citmerk als de XM nog niet zo'n gekke optie. Temeer daar, zoals al eerder opgemerkt, de bouwperiode en de techniek aardig overeenkomen. Het XM magazijn in Arkel maakte op mij een positieve indruk. Verder ken ik aardig wat (ex) XM bezitters en: HET ZIJN ALLEMAAL HELE GEWONE EN AARDIGE MENSEN.

Mijn 2 centen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket, CB's en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Mio PDA met Sygic McGuider + Google Maps
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor Breeze » zo 31 dec, 2017 16:03

@Henk, ik denk inderdaad dat de jouwe wint op de meeste aspecten, maar een V6 rijdt zo super :D .

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket, CB's en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor Alfred- » zo 31 dec, 2017 16:08

@Henk, helaas moet ik je teleurstellen. Je prachtige break verliest het van haar eigenaar :wink:

@Adri, fijn dat je de onderdelenvoorziening nu noemt :D
Misschien had je die al eerder genoemd en heb ik er overheen gelezen.

Een clubverband met XM als samen gaan we evenementen en meetings doen, zie ik dus niet komen.
Een voorziening voor onderdelen kan wel bestaansrecht krijgen, denk ik.
Wellicht zou dat ook eenvoudig opgezet kunnen worden door enkele afgedankte wagens op te kopen en ergens weg te zetten. De kosten zijn dan minimaal. Uitdaging is hoe of wie gaat het beheren en de kosten van de onderdelen managen?

Mvg. Alfred.

Alfred-

Berichtdoor henkr » zo 31 dec, 2017 16:55

@ Adri: Ik ben ook bang dat binnen afzienbare tijd de NFP-waslijst ons de kop gaat kosten en dat moment zou wel eens dichterbij kunnen zijn dan we denken.:(
M.a.w: de Volvo komt steeds dichterbij, ik vind deze wel leuk:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &fnai=next
Met die riante AOW moet dat voor ons toch geen enkel prbleem zijn? :lol:

Groet Henk
henkr

Berichtdoor Breeze » zo 31 dec, 2017 17:15

'k Heb helemaal NIETS met SUV's laat staan Geländewagen / Pickup (alleen de naam al :shock: ). Mijn hele autoleven (en dat is lang) heb ik geprobeerd om in Breaks te rijden. De ideale combi van rijcomfort en ruimte. En meestal nog mooier ook, maar daar schijnen de meningen over te verschillen :wink: .

Adri
Afbeelding
Breeze

Berichtdoor ZX1.4i » zo 31 dec, 2017 17:30

Breeze schreef:Verder ken ik aardig wat (ex) XM bezitters en: HET ZIJN ALLEMAAL HELE GEWONE EN AARDIGE MENSEN.

Het zijn inderdaad gewone en aardige mensen, ik ken ook aardig wat leden, het bestuur is echter heel anders als het neerkomt op samenwerking of samen iets organiseren, dan word het bureaucraties.
Onder de XM leden zelf is er veel onvrede over het beleid van het bestuur, dat is al jaren zo, maar niemand heeft zin om daar tegen in te gaan, behalve tegen elkaar klagen gebeurt er niets.
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
Huidige auto: C5 Ph2 1.6HDiF Caractère
ZX1.4i

Berichtdoor henkr » zo 31 dec, 2017 17:59

@Adri: Tja dan kom je uit bij de V90 maar die is er niet in xantiarood, ruim genomen maar 2 kleuren, lichtgrijs en donkergrijs, daarnaast mag de XC 2 ton aan de haak hebben, de V "slechts" 1800.:)

Groet Henk
henkr

Berichtdoor Alfred- » zo 31 dec, 2017 19:09

Al eens een proefritje gemaakt (op slecht wegdek)?
Mijn enige ervaring met Volvo is de V40. Daar hebben ze wel gedacht aan luxe en techniek maar de mens lijkt vergeten.

De twee V40's die ik met een paar ritten heb verkend heeft voor mij een dikke streep gezet door Volvo.
Wat een stuiterbakken zijn dat en je krijgt er niet eens niergordels bijgeleverd :evil:

Mvg. Alfred.

Alfred-

Berichtdoor henkr » zo 31 dec, 2017 20:32

Daar zit juist het probleem sinds Citroën geen Citroëns meer maakt en als je dan toch in een stuiterbak moet rijden zou ik liever eentje uit Zweden hebben.

Groet Henk
henkr

Berichtdoor ZX1.4i » ma 01 jan, 2018 00:24

Wellicht een samenwerking met een Volvo club :D
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
Huidige auto: C5 Ph2 1.6HDiF Caractère
ZX1.4i

Berichtdoor Feije » ma 01 jan, 2018 00:37

Haha, op dat forum loop ik ook al rond geloof ik. Zit zo nu en dan wel eens te klooien aan een Amazon. Die is wél comfortabel geveerd trouwens, net als de 240 Estate waar ik eens in meereed (die reed zo goed als hetzelfde eigenlijk).
Feije

VorigeVolgende

Keer terug naar Club & Meetings