AL4 wonder(tje)

Motor, versnellingsbak, brandstof.

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor tonm » do 04 aug, 2011 15:05

Even 'bijpraten':

in de eerste week van mei heb ik de automaat van mijn Xantia van nieuwe vloeistof voorzien. Dwz dat ongeveer de helft van het diep bruin/zwarte goedje werd vervangen door de bekende licht-rose vloeistof.
Het schakelen werd daarop nog wat beter, hij schakelde vaker gewoon goed. Maar de willekeur van het soms vergeten op te schakelen en soms erg vroeg terug schakelen, bleef. En lang niet altijd schakelde hij vloeiend maar met een rukje. Het meest irritante is wel dat je absoluut niet kunt voorspellen wanneer de bak nukken zal hebben. Koud, warm, helling op, helling af, weinig gas, vol gas, het maakt allemaal weinig uit - de ene keer schakelt meneer zoals het hoort, de andere keer doet hij zijn reputatie alle eer aan en schakelt hij waardeloos.

Om eventuele twijfel weg te nemen heb ik afgelopen week de automaat nog een keer ververst. De vloeistof die ik nu aftapte zag er haast nieuw uit en het was mij al eerder opgevallen dat de bak ook niet meer stinkt na een rit.
Maar de in stilte gehoopte stap naar een gewoon goed schakelende bak, bracht deze 2e verversing niet.

Dus ik blijf rijden met een auto die bijvoorbeeld bij 50 km/u soms 1200 toeren draait en soms tot ver in de 3000. Het gaat, maar het is vaak erg oncomfortabel (geluid, schokkerig). Maar het slechte schakelen is niet zo slecht dat ik moet vrezen voor het mechaniek, zo slecht schakelt hij nou ook weer niet.

Dus ik blijf gewoon doorrijden totdat......
tonm
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 17:36

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor JW-NHS » do 04 aug, 2011 15:29

Dat er nu bijna schone olie uitkwam verbaast me. Dat zou betekenen dat de ca 3 liter olie die in de koppelomvormer zit niet meecirculeert.
Ik zal nog eens in de papieren duiken die ik van deze bak heb en kijken of ik daar een verklaring voor kan vinden.

Mbt het schakelgedrag: merk je verschil als je 'm in de Sportstand zet?
En wat doet 'ie in de Snowstand?

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
Avatar gebruiker
JW-NHS
Moderator
 
Berichten: 9813
Geregistreerd: zo 16 nov, 2003 17:38
Woonplaats: 030

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor Jochem » do 04 aug, 2011 15:55

Heb je wel de bakolie op peil gebracht met lopende motor? Just to be sure ;) Heeft een erkend transmissie-revisiebedrijf toen bij de XM van m'n pa niet gedaan, gewoon olie eruit, olie erin en met motor uit op peil gebracht en weer dichtgeschroefd. Heeft in vrij korte tijd de automaatbak het hoekje om geholpen wegens een teveel aan olie. Bleek er later anderhalf keer zoveel olie in te zitten dan hoorde...
HiddenPlaces.nl - Creative & artistic photography
_________________
GSA Spécial '81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Saxo 1.4i Sport '98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic '91
Avatar gebruiker
Jochem
Moderator
 
Berichten: 4388
Geregistreerd: zo 14 dec, 2008 14:28
Woonplaats: Zwolle

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor JW-NHS » do 04 aug, 2011 16:12

Op de vorige pagina is te lezen dat hij dat destijds heel precies uitgevoerd heeft.
Geheel volgens de regelen der kunst =D>

Ik neem dan ook aan dat hij die nu nog niet vergeten is.....:wink:


Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
Avatar gebruiker
JW-NHS
Moderator
 
Berichten: 9813
Geregistreerd: zo 16 nov, 2003 17:38
Woonplaats: 030

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor tonm » do 04 aug, 2011 17:33

JW-NHS schreef:Dat er nu bijna schone olie uitkwam verbaast me. Dat zou betekenen dat de ca 3 liter olie die in de koppelomvormer zit niet meecirculeert.
Ik zal nog eens in de papieren duiken die ik van deze bak heb en kijken of ik daar een verklaring voor kan vinden.

Mbt het schakelgedrag: merk je verschil als je 'm in de Sportstand zet?
En wat doet 'ie in de Snowstand?


Ja, ik had niet verwacht dat de olie zo schoon zou zijn want je ververst iedere keer maar ongeveer de helft - ik kan het niet verklaren.

Ik heb (nog) niet geëxperimenteerd met sport- of snowstand. Maar mogelijk dat dat een aanwijzing kan geven. Inderdaad heeft hij de neiging -vooral als ik een helling afkom- om heel 'sporty' terug te schakelen zodra ik het gas loslaat. Vanavond eens proberen.....

Jochem schreef:Heb je wel de bakolie op peil gebracht met lopende motor?


Jawel, ik heb de motor gewoon laten draaien. Omdat je dan wellicht niet het surplus eronder uit hoort lopen, heb ik mijn zoon gevraagd om te kijken terwijl ik met een trechter en slangetje de bak met kleine scheutjes bijvulde. Toen mijn zoon de overloop zag, ben ik gestopt met bijvullen, heb gewacht totdat de overloop tot stilstand was gekomen en heb ik de stop in de aftap'bout' gedraaid. En toen de motor stilgezet.

grtn, tonm
tonm
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 17:36

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor Chinco » wo 10 aug, 2011 23:18

Het klinkt alsof de computer in de war is, niet de juiste informatie krijgt. ik zou niet weten hoe je een draadbreuk zou kunnen controleren. Als je een automaatspecialist in de buurt hebt, zou je daar eens langs kunnen gaan.

Mocht het allemaal niet baten en je hebt een bak nodig: ik nog een bak staan met *alles* erbij. Die heb ik vorig jaar gedemonteerd uit een auto met 144k op de klok, ding schakelde heel netjes.
'98 - Citroën Xantia 2.0i 16v Break - G3
'70 - Citroën Dyane 6 - gestald
'00 - Renault Trafic TF2L - busje
'87 - Yahama XV 1000 Virago - motor
Avatar gebruiker
Chinco
 
Berichten: 2093
Geregistreerd: di 24 aug, 2004 22:24

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor tonm » do 11 aug, 2011 10:08

De afgelopen week geëxperimenteerd met de snow- en sportknop.

Ze werkten, dat was het eerste dat me opviel en ik was er zowat verbaasd over!

In de sportstand schakelt de bak 'nerveuzer' en kom ik niet meer toe aan de hoogste versnelling. Eigenlijk vermoeiend en ik kocht een Xantia juist vanwege het vermeende comfort.
Het sneeuwvlokje maakt de auto duidelijk slomer; ik kan mij goed voorstellen dat dat met gladheid een goede zaak is. Maar zomers, helling op, is die winterstand niet aan te bevelen. Want je moet dan al snel de kick-down gebruiken en dat gaat nogal rukkerig.

Een keer ging het afgelopen week zowat echt mis. Ik reed een hellinkje af, een pont op en werd naar het bovendek gedirigeerd. De bak kon dat even niet goed volgen: helling-af en dan meteen steil omhoog??? Ik merkte dat de bak zich toen verslikte door de scherpe klap waarmee de eerste versnelling werd ingeschakeld. Ik had kromme tenen want de klap was zo heftig dat ik eigenlijk verwachtte dat ergens een as was gesneuveld of een stel tanden los in de bak zouden liggen. Maar dat was niet het geval.

Al met al geeft het gebruik van die extra knoppen geen soulaas en blijft de bak zijn kuren vertonen......


Chinco schreef:Mocht het allemaal niet baten en je hebt een bak nodig: ik nog een bak staan met *alles* erbij. Die heb ik vorig jaar gedemonteerd uit een auto met 144k op de klok, ding schakelde heel netjes.


Vriendelijk bedankt voor het aanbod!
Maar ik ben inmiddels zover dat ik met een schuin oog naar een vervanger kijk. Ik heb mijn Xant nu een half jaar en rij van probleem naar probleem. Ik blijf het een prachtige auto vinden maar de figuurlijke prijs die ik voor dat uiterlijk moet betalen, begint mij op te breken.

grtn, tonm
tonm
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 17:36

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor Chinco » do 11 aug, 2011 10:46

Ik zit niet zo diep in die AL4, maar is er niet een sensor die dit kan veroorzaken? Probeer de bak eens uit (te laten) lezen, wellicht komt er iets naar boven. De AL4 is juist een heel soepele bak, normaal.

Met die automaatproblemen ga je er niet veel voor terugkrijgen, ben ik bang. Zijn er andere dingen die dwars liggen, of is het vooral de bak? Las ik nu goed dat het beestje nog geen 1,5 ton gelopen had?
'98 - Citroën Xantia 2.0i 16v Break - G3
'70 - Citroën Dyane 6 - gestald
'00 - Renault Trafic TF2L - busje
'87 - Yahama XV 1000 Virago - motor
Avatar gebruiker
Chinco
 
Berichten: 2093
Geregistreerd: di 24 aug, 2004 22:24

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor JW-NHS » do 11 aug, 2011 15:59

Met je eens, laten uitlezen met een Lexia. Dan moet te zien zijn waar een probleem zit.

Daarbij de vraag of je wel eens de Snow en Sport lampjes samen ziet knipperen. Dat is een indikatie voor een storing.

Ik had dat lang geleden ook, toen stelde de Cit-dealer in Innsbruck vast dat de afstelling van de schakelaarbediening boven op de bak niet helemaal OK was. Die is toen afgesteld en het probleem was verdwenen.
Maar een veelvuldig voorkomend probleem is dat een van de klepjes in het hydraulisch brein van de AL4 niet goed werkt. Welke dat is zie je dan mbv de Lexia.

Ik ben nog eens in m'n doc's gedoken die ik van de AL4 heb, maar daar heb ik geen reden kunnen ontdekken waarom de olie in deze bak niet goed circuleert. Dat zou normaliter wél moeten gebeuren, mede omdat de overbruggingskoppeling in de koppelomvormer aangestuurd wordt met olie uit de bak. En dus moet er wel olie stromen.
De enige reden die ik dan kan verzinnen is dat de klep die daarvoor zorgt niet goed zou werken. Maar ook dat moet je kunnen vinden als je 'm aan de Lexia hangt.

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
Avatar gebruiker
JW-NHS
Moderator
 
Berichten: 9813
Geregistreerd: zo 16 nov, 2003 17:38
Woonplaats: 030

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor tonm » vr 12 aug, 2011 21:08

Chinco schreef:Met die automaatproblemen ga je er niet veel voor terugkrijgen, ben ik bang. Zijn er andere dingen die dwars liggen, of is het vooral de bak? Las ik nu goed dat het beestje nog geen 1,5 ton gelopen had?


Ja, ik vrees dat mijn Xant niet veel waard is...

Toen ik hem kocht had hij net 130 K op de teller. Van de eerste eigenaar, binnenslaper, geen roest, ook niet in "de bocht". De auto had een tijdje stilgestaan maar de zoon van de net overleden eigenaar had hem voor ca. 2500 euro laten nazien voor hij hem verkocht. Het ding had o.m voor 2 nieuwe bollen gekregen en beide homokineten waren vervangen. Proefrit gemaakt maar dat was in februari in Oslo met veel sneeuw en ijs. Ik vrees dat daardoor dat matige schakelen ahw gecamoufleerd is. Ook vond ik hem bepaald niet zweven en ook dat weet ik aan de vele ijsrillen en sneeuwribbels.
Verder was de wagen erg mooi; zo mooi dat ik overwoog lm-velgen te kopen en ook de sierstrips met wat bloemkoolvorming, te vervangen, dan zou hij echt zgan zijn!

Maar al snel bleek dat schakelen een probleem te zijn.
En toen vrat de cd-speler een cd op die hij nooit meer heeft terug gegeven.
Vervolgens wil ik eens tanken en blijkt het cv-motortje van het benzineklepje stuk te zijn gegaan.
Naast het moeilijke schakelen is ook de vering niet top. Regelmatig zakt de wagen in als je de motor afzet. Dat is prima want dan blijkt hij vrij soepel te veren als je weer gaat rijden. Maar vaak ook zakt de wagen niet in en komt hij behoorlijk hoog op de pootjes te staan als je de motor afzet en uitstapt. En als je dan weer gaat rijden veert hij uitgesproken stug. En de wegen in mijn woonomgeving zijn al zo slecht - dat is geen harden.
Als intermezzo heb ik inmiddels ook al een keer een achterwiellager vervangen. De oude bleek geen grammetje vet (meer) aan boord te hebben.

Nu kan ik in theorie wel naar een dealer gaan om de bak uit te lezen en/of aan de vering iets te doen, maar dat is voor mij ca. 300 km rijden en aan de 'verkeerde' kant van de Sognefjord. Dat doe ik dus niet zo snel.

Voeg daarbij dat mijn vrouw sinds maart vanwege een gebroken enkel op dit moment haar auto niet gebruikt en ik dus dat ding (Suzuki GV XL-7) kan pakken. Het valt me op dat ik dat eigenlijk steeds vaker doe. Want je kan gemakkelijk in- en uitstappen, de V6 is heerlijk stil en soepel, de automaat schakelt perfect en omdat ik nergens harder dan 80 mag is de vering ook geen issue. En dat jaar in, jaar uit, probleemloos, wat een zegen is dat - dat besef ik me steeds meer sinds ik een Xant heb!

Toen ik de Xant kocht zag ik dat min of meer als een experiment. Het was mijn eerste Citroën, ik wilde dat zweven wel eens meemaken en ik vond/vind het model prachtig. Dat ik misschien af en toe wat moest sleutelen nam ik op de koop toe. Maar dat sleutelen dreigt uit de hand te lopen. Dus denk ik er nu hard aan om mijn verlies te nemen en afscheid te nemen van mijn Xantia en Citroën.
tonm
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 17:36

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor Jochem » ma 15 aug, 2011 20:56

Ik denk niet dat je het model Xantia en het merk Citroën zou moeten verlaten omdat dit ene exemplaar nogal wat problemen geeft. Gevalletje pech-exemplaar denk ik eerder. Het kan niet zo zijn dat alle Citroëns en/of Xantia's bagger zijn omdat de jouwe nogal wat problemen geeft, dat zou ik betreuren.
HiddenPlaces.nl - Creative & artistic photography
_________________
GSA Spécial '81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Saxo 1.4i Sport '98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic '91
Avatar gebruiker
Jochem
Moderator
 
Berichten: 4388
Geregistreerd: zo 14 dec, 2008 14:28
Woonplaats: Zwolle

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor mpostma » di 16 aug, 2011 07:45

Nu ja, als je zover van een dealer zit en bent aangwezen op een garage, dan moet je wel op de auto kunnen vertrouwen. De Xantia begint ook langzamerhand oud te worden en zijn nukken te krijgen. Dat is geen punt als je een hegru of een Chyparse in de buurt hebt, die verse hoogteregelaars en nieuwe of bijgevulde bollen zo kunnen leveren. Als je dat niet hebt, moet je de techniek goed kennen en evt. onderdelen per postorder kunnen bestellen. Anders is het op den duur geen doen zo.

Verder ken ik wel engiszins de Noorse garagetarieven, dus begrijp wel dat je dan al snel 2500 EUR komt voor wat werk met 2 homokineten en wat bollen. Zoiets was een kennis van vrienden in Bergen ook kwijt voor een beurt aan een Golfje TDI van 3 jaar oud.

Het lijkt erop dat je Xantia behalve aandacht voor de automaat ook nog wat aandacht voor de vering nodig heeft. Is die auto hiervoor veel in Oslo gebruikt? Dat is natuurlijk wel een gematigde omgeving waar helaas nog redelijk veel zout wordt gebruikt. Dat is weer minder prettig voor hoogteregelaarmechanisme die toch al gevoelig zijn. Kan me wel voorstellen dat je weinig trek hebt om kosten te maken als die automaat moeilijk doet.

Was het niet mogelijk om zelf uitleesapparatuur aan te schaffen? Kan me herinneren dat forumgenoot Prutsy-LJ een chinese Lexia kit voor op de laptop had besteld. Dat scheelt je in elk geval een hoop kms naar de dealer. En wellicht kun je met wat goede wil van een garage in de buurt toch nog wel verder komen. Mocht het echt niets worden, kun je de kit altijd weer verpatsen.

Succes met de overwegingen vanuit buurland Zweden. Trouwens, waar in Noorwegen woon je? Als je het hebt over de andere kant van de Sognefjord, zit je ook niet zo dicht bij Oslo of wel?
Renault Megane I 1.6 16v '02 Afbeelding
Volvo V70N 2.4 '02 Afbeelding
Citroën GS Club Break
Yamaha XJ600S Diversion
Avatar gebruiker
mpostma
 
Berichten: 2478
Geregistreerd: ma 22 dec, 2003 20:18
Woonplaats: Kongahälla, Zweden

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor tonm » di 16 aug, 2011 20:27

Jochem schreef:Het kan niet zo zijn dat alle Citroëns en/of Xantia's bagger zijn omdat de jouwe nogal wat problemen geeft


Nee, wellicht is niet iedere Xantia bagger. Maar als ik de prijzen van gebruikte auto's er op na sla, vrees ik toch dat de Xantia een imago-probleem heeft. Overigens speelt dat in mijn voordeel want als ik een auto van ander fabrikaat had gekocht, even oud en 'vers' was ik 2 tot 3 x zo duur uit geweest.

mpostma schreef: Is die auto hiervoor veel in Oslo gebruikt? Dat is natuurlijk wel een gematigde omgeving waar helaas nog redelijk veel zout wordt gebruikt


Ja, de wagen heeft zijn leven in Oslo doorgebracht. Leuk dat je het ter sprake brengt want toen ik onder de auto lag viel het mij op hoezeer bijv. de draagarmen waren aangetast. Aan de andere kant is de koets zelf, ook van onderen, nog prachtig gaaf - gewoon doodzonde om voortijdig van zo'n car afscheid te nemen.

mpostma schreef:Trouwens, waar in Noorwegen woon je


Ik woon 55 km buiten Førde, daar is mijn meest nabijgelegen onderdelen leverancier. Een nieuwe Citroën zou ik kunnen kopen in Eikefjord, 25 km aan de andere kant buiten Førde. Maar dat is geen dealer, daarvoor zou ik naar Starheim moeten, nog verder weg. En naar Oslo is voor mij 500 km.

Overigens heb ik naast de eerder genoemde problemen, de afgelopen maanden nog wel wat dingetjes opgedaan:
-de rechter mistlamp is los (getrild?)
-de knopjes aan het stuur om de radio mee te bedienen zijn erg onbetrouwbaar, doen het wel of niet, afhankelijk van de wind,
-dashboardverlichting deed het niet, toen weer wel, nu soms niet,
-de airco drukknop doet het niet, de airco staat permanent aan,
-het deurvergrendelingsknopje (rechtsachter) is afgebroken,
-de sierstrip op de achterbumper werkt zich de hele tijd los.

Dit zijn dus de dingetjes die het rijden verder weinig beïnvloeden maar wel mijn humeur. Want ik mikte op een auto zonder fouten, een die zgan was. Maar dat lukt dus niet, het is stroomopwaarts zwemmen, de problemen komen sneller dan dat ik ze kan fiksen.
Bovendien, ik heb verder geen 'band' met de Xant of met Citroën. Het was niet mijn eerste auto of het merk waarmee ik ben groot gegroeid - dan zou je wellicht een zwak voor het merk of type kunnen hebben. Maar zo'n zwak of voorkeur heb ik niet. Wat dan rest is de ergernis.......
tonm
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 16 maart, 2011 17:36

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor mpostma » wo 17 aug, 2011 09:11

tonm schreef:
mpostma schreef: Is die auto hiervoor veel in Oslo gebruikt? Dat is natuurlijk wel een gematigde omgeving waar helaas nog redelijk veel zout wordt gebruikt


Ja, de wagen heeft zijn leven in Oslo doorgebracht. Leuk dat je het ter sprake brengt want toen ik onder de auto lag viel het mij op hoezeer bijv. de draagarmen waren aangetast. Aan de andere kant is de koets zelf, ook van onderen, nog prachtig gaaf - gewoon doodzonde om voortijdig van zo'n car afscheid te nemen.

Ik ben dan bang dat daarin het probleem kan zitten. Die hoogteregelaarmechanismes blijken in NL al gevoelig op leeftijd en dat zal bij jouw Xantia niet anders zijn (hooguit erger).

tonm schreef:
mpostma schreef:Trouwens, waar in Noorwegen woon je


Ik woon 55 km buiten Førde, daar is mijn meest nabijgelegen onderdelen leverancier. Een nieuwe Citroën zou ik kunnen kopen in Eikefjord, 25 km aan de andere kant buiten Førde. Maar dat is geen dealer, daarvoor zou ik naar Starheim moeten, nog verder weg. En naar Oslo is voor mij 500 km.


OK, dat ligt wel redelijk dicht tegen de kust. Heb je hier eigenlijk meer te maken met het kustweer zoals in Bergen of zit je net genoeg landinwaarts voor meer stabiel winterweer? Ik vond het verschil tussen Bergen en Voss bijv. altijd erg opmerkelijk. Het ligt nauwelijks 100 km van elkaar af, maar het klimaat lijkt totaal anders.


Uiteindelijk moet je met zo'n dun dealernetwerk wel een beetje de zin om een dergelijke exoot te rijden. Zoals ik al schreef. Je zult grotendeels zelf (wat je nu doet) met expertise van buitenaf zaken moeten zien te fixen.
Renault Megane I 1.6 16v '02 Afbeelding
Volvo V70N 2.4 '02 Afbeelding
Citroën GS Club Break
Yamaha XJ600S Diversion
Avatar gebruiker
mpostma
 
Berichten: 2478
Geregistreerd: ma 22 dec, 2003 20:18
Woonplaats: Kongahälla, Zweden

Re: AL4 wonder(tje)

Berichtdoor JW-NHS » wo 17 aug, 2011 09:54

Grotendeels zelf doen is op zich mogelijk. Als je daar "het verstand" voor hebt, en beschikt over de goede hulpmiddelen, zoals een brug oid, is dat te doen.

Maar als er zo'n probleem is met de bak, ben je op deskundige hulp van derden aangewezen. Dan moet er uitgelezen worden, zoiets gaat zelfs niet als je over een Lexia beschikt omdat je de codes die dan gegenereerd worden niet kunt duiden.
Daar zal ongetwijfeld wat uit komen, wellicht resulterend in de noodzaak een aantal klepjes te vervangen. En de vraag is dan of de Cit-dealer nearby daar de kennis en kunde voor heeft om dat uit te voeren.

Ik kan me dus zeer wel voorstellen dat tonm daar geen zin in heeft en een auto zoekt die wat minder gevoelig is op dit soort technische zaken.
Of die redelijk goed te vinden zijn in Noorwegen, en wat voor prijskaartjes daar aan hangen, geen idee.

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
Avatar gebruiker
JW-NHS
Moderator
 
Berichten: 9813
Geregistreerd: zo 16 nov, 2003 17:38
Woonplaats: 030

VorigeVolgende

Keer terug naar Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten