SLUDGE! Carterontluchting verstopt

Motor, versnellingsbak, brandstof.

Re: SLUDGE! Carterontluchting verstopt

Berichtdoor JW-C5 » di 11 nov, 2014 22:34

Ik zou denken: het setje #3.......

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 KKQD Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-C5

Berichtdoor toyosoft » di 11 nov, 2014 22:45

Daar gokte ik zelf ook op, JW.
Maar ik weet het liever zeker, zaterdag is even er naar kijken op de brug.
Gaat goed komen, bedankt voor de medewerking weer.

Groeten Theo.
(oude) xantia met kph voor en achter, dorpelstips, schuifkanteldak en middenarmsteun orga 6020 kleur eczor.
(nieuwe) xantia type2 met kph's, natuurlijk met dorpelstrips,schuifkanteldak en middenarmsteun orga 7806 cj kleur kqhcr
toyosoft

Berichtdoor Timo1990 » wo 12 nov, 2014 23:54

Toen ik mijn 1.8 8v net kocht zaten alle slangen ook vol met sludge. Ik rij veel kilometers dus heb er nu geen last meer van. Maar ik had alles los gehaald en schoongespoeld met wasbenzine en warm water.

Overigens, toen ik destijds mijn olievuldop los draaide, zat die aan de binnenkant ook al vol met sludge. Wellicht al een goede, als dat al aanwezig is kan je er zeker van zijn dat de rest ook vol zit. Alle slangen die hier op de tekening staan hadden last van sludge, maar vooral die dubbele dikke. Die moest ik ook vervangen omdat die gescheurd en uitgehard was door de sludgevorming.
Mijn Citroen foto's & gespotte Citroen's etc.
______
Renault Clio Estate 2017 wit
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
CX 22 TRS 1986 wit
BX 16 TZI 1991 wit
1/6 BX 14 blauw
Timo1990

Berichtdoor GSpecial Break » zo 13 mei, 2018 11:42

Beste mensen,
Mij is hetzelfde overkomen op de koudste dag van de eeuw in Norg
Na week stilstand, starten rijden prima het vroor dat 't kraakte - 15, ongeveer.
Af en toe na zo'n 30 km even een rode flits, maar geen stop signaal of oliedruklampje te zien op het instrumenten paneel.
Bij Dronten hield rode flits seconde aan lang genoeg om te kunnen lezen.
Aan kant gezet motorruim helemaal onder de olie.
Alles schoongemaakt.
Nu schokkende loop in lage toerengebied onder 2000 rpm.
Schommelt traag bij gasgeven en loslaten en houdt in.
Iemand enig idee?
GSpecial Break

Berichtdoor TRSarno » ma 14 mei, 2018 12:18

In mijn 205 heb ik ook wel eens sludge gehad, en toen ik dit draadje zag heb ik het van het begin tot het einde gelezen. Ik vond het zeer interessant, ondanks dat ik niet echt technisch ben op het motorische vlak. De verschillende meningen over goedkope dan wel dure olie. Ook het weetje van het verwarmingselementje dat wel ingebouwd voor de koude landen.......

Dus stel dat je een auto hebt met een winterpakket, dan zou het elementje er gemonteerd moeten zitten.....of heeft dat alleen te maken met de opties die op de wagen zitten zoals koplampsproeiers en verwarmde stoelen? Die van mij komt namelijk uit Duitsland met winterpakket.

Tijdens de winter ging het de te lage oliestand-lampje branden in de winter en heb ik tijdens het pijlen geen sludge aangetroffen. Kennelijk stond het pijl net te laag ondanks (voor het oog) in het midden stond. Dit met kleine scheutjes het oliepijl verhoogd. Tot nu toe geen rood lampje meer gezien.

Verder concludeer ik (na het lezen, :roll: denk ) dat in de zomer de goedkopere oliën misschien best voldoen in de zomer, maar de duurdere oliën in de winter toch iets meer in zich hebben om sludge tegen te gaan. Regelmatig genoeg km's maken is misschien nog wel het beste medicijn :D
Citroën CX TRS 2.2 1987 _ Afbeelding
Citroen Xantia 20i-16V Exclusive Aut. 2000 _ Afbeelding
TRSarno

Vorige

Keer terug naar Aandrijving