Motor te heet ventilatie uit

Motor, versnellingsbak, brandstof.

Re: Motor te heet ventilatie uit

Berichtdoor ZX1.4i » vr 01 jul, 2016 10:35

Koppie lichten is c.a. € 300 aan onderdelen en dat is dan heel grof geschat, kan in de praktijk voor minder.
Het is wel iets meer dan een dagje sleutelen.

Gezien je klachten denk ik dat het niet dat de koppakking is, maar eerder een radiateurdop of waterpomp.
Waterpomp lekt (beetje sijpelen) vooral bij het rijden, niet als je stilstaat.
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
Huidige auto: C5 Ph2 1.6HDiF Caractère
ZX1.4i

Berichtdoor henkr » vr 01 jul, 2016 14:25

Ja Leuk ! Gelijk ff d-riempje doen ! heb nu de smaak te pakken! :)

Groet Henk
"la meilleure voiture française jamais construite"
Xantia 2.01 16V break exclusive automaat orga 8352 U7 kleur EKQD
henkr

Berichtdoor slimenslecht » vr 01 jul, 2016 16:12

Pieter,

Heb je geen lekke kachelradiateur?

Controleer even of je vloerbekleding bij de voeten van de bestuurdersplaat en bijrijdersplaats nat is, vooral bij de middentunnel onder het dashbord. Je kan er veel KVS mee verliezen zonder dat je er erg in hebt.

Brakke dop van expansievat, of wellicht scheurtje in het expansievat kan ook. Probeer eens een andere dop, eventueel van een sloper.

Sterkte er mee!
Zweven is een ongekende ervaring.
RIP: 1997 Xantia Break 1.8i X, orga 7444 U7, kleur KJWMR
Vorig: 1997 Xantia Break 2.0 16V SX, orga 7392, kleur KQHMR
NU: Mazda Premacy 1.8 HP Exclusive Automaat, 2000, zilvergrijsmetallic (en een Yaris)
slimenslecht

Berichtdoor bigibrada » di 27 sep, 2016 19:24

Monique schreef:Ja mijn andere probleem is de central vergrendeling, dicht gaat wel maar open niet en dus ook mijn tankklepje niet, ik maak het open met een schaartje pennetje terug duwen. Mijn rechter achterdeur kan ik niet open maken want dan krijg ik hem niet op slot…
:( ja het kost wat geduld om een xantia in de tropen te rijden!

Hey Monique basta bon? :o
Ik heb dit lang geleden ook gehad en met open klepje de slotpen goed schoongemaakt en WD40 erin gespoten (paar x herhalen) en goed heen en weer bewegen. Door vuil wil de slotpen slecht of niet meer op en neer gaan. Vervolgens met open klep de auto diverse malen op slot en weer open doen met de centrale deurvergendeling om de boel verder los te maken. Biedt dat geen soelaas dan kan het de elektrieke opener zelf zijn die vv moet worden.

Bij de rechterachterdeur kan het de elektrische deuropener zijn die defect is. Dit kun je horen ongeveer ter hoogte van het deurslot als je de centrale deurvergrendeling gebruikt, of je een mechanisch geluid hoort als je de deur open of op slot probeert te doen. Hoor je helemaal niks dan wordt of het motortje van de ver- en ontgrendelaar niet aangestuurd, of je hebt een draadbreuk in de draad ernaar toe of de opener zelf is de boosdoener. Er is wat lastig bij te komen van binnenuit (bekledingsplaat eraf). Heel misschien is het een mechanisch probleem met de stangetjes van/naar de opener en/of de deurknop binnen/buiten.

V.w.b de afstandsbediening had mijn Sensation daar ook last van. Na de ontvanger eruit, schoongemaakt met wd40 en opnieuw gesoldeerd te hebben, deed het handeltje het weer goed. E.e.a had wat vocht te verduren gehad van een lekkend open dak rubber. Dat de afstandsbediening wel opent maar niet sluit kan het contactje in de afstandsbediening zelf zijn.

We horen het wel weer, in ieder geval is het daar elke dag sleutelweer :lol:
X2 RP8569 Heuliez 2.0i16V AL4 AG-G3 break, elektrieke stoel, bosranden en zwarte koeiehuiden.
'96 X1b 1.8iX 16V AG-G3 Sensation Vert Vega met vleugel, hoogtestoel en huge Webasto open dak, ingeruild op 235dkm
bigibrada

Vorige

Keer terug naar Aandrijving