probleem met hydrauliek

Wielen, remmen en natuurlijk de hydrauliek.

probleem met hydrauliek

Berichtdoor keestramper » za 07 okt, 2017 18:02

Ik had eerst dat de auto omlaag zakte en flink hobbelde. Het bleek dat de achterste hoogteregelaar losgeschoten was en de garage heeft hem vastgezet. Daarna zakt hij nog steeds bij het starten en komt niet omhoog. De garage zegt dat de oorzaak de hoogteregelaar zelf is en dat dit probleem het losschieten van het pennetje heeft veroorzaakt. Een nieuwe hoogteregelaar is onderweg en zal worden gemonteerd.

Maar nu heb ik geconstateerd dat de auto aan de voorzijde vrij hoog hangt, en als hij aan de achterzijde te laag is dan doe ik hem van achter omhoog en is hij weer recht echter aan de voorzijde blijft de auto gelijk of de motor nu aan is of uit. De voorzijde zakt dus niet bij uitzetten van de motor. Komt dat doordat de achterste hoogte regelaar niet meewerkt of zit de voorste soms ook vast?

Het is een Xantia 1.8I 16 V uit febr 1998 SZ_DJ_50
keestramper

Re: probleem met hydrauliek

Berichtdoor jantje1948 » za 07 okt, 2017 18:58

Kijk eens wat er gebeurt als je met draaiende motor de hendel op de laagste stand zet?
Ex: 2cv, Renault 4, traction 1938, DSspecial, DS 23ie BVH, GS special, Austin princess 2300, CX 2400 break, BX 1.9RD, CX 2.5 TRD, XM 2.0 16v, MGB, MGC, DS 21ie BVM, Saxo 1.1i.
jantje1948

Re: probleem met hydrauliek

Berichtdoor Feije » zo 08 okt, 2017 10:41

Tenzij je een hele vroege Xantia hebt hoort hij ook niet in te zakken nadat je de motor uitzet. Bij een Xantia met anti-inzaksysteem kan dat weken duren. Zelfs als je wel een vroege hebt duurt het wel een paar uurtjes, hij zal normaal gesproken nooit meteen inzakken.
Feije

Keer terug naar Onderstel