Type dashbord verlichting.

Dat met die draadjes...

Re: Type dashbord verlichting.

Berichtdoor ZX1.4i » di 07 aug, 2018 12:34

In de tekeningen word hier en daar onderscheid gemaakt voor de onderdelen, in de zin van specifiek voor Japan.
Overigens was mijn ex-Xantia een late 2001, daar zat ook geen gordelverklikkerlampje in.
Het zal me niets verbazen als het er zelf ingeklust is, Japanner zijn nogal fanatiek in hun hobby :D
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
Huidige auto: C5 Ph2 1.6HDiF Caractère
ZX1.4i

Berichtdoor Feije » di 07 aug, 2018 13:16

Die Japanse Xantia is aan de lampjes te zien een vroege type 2, dus ik weet niet of het zozeer met bouwjaar te maken heeft. Mijn type 1 heeft ook al het venstertje voor dat lampje, maar ondanks dat ik er een lampje in heb gezet werkt het niet :lol:.
Het zou mij inderdaad ook niet verbazen als dat er door een eigenaar zelf in gebeund is...
Feije

Berichtdoor Alfred- » di 07 aug, 2018 15:18

Ik zou eerder verwachten dat deze uitbreiding door de fabriek is gemaakt voor bepaalde exportlanden.
Het zou een eis kunnen zijn voor typegoedkeuring in sommige landen.

Uiteraard moet er dan ook bedrading aangelegd zijn naar de gordelsloten en daarin een contactje.
Als het lux is uitgevoerd dan zou In de passagiersstoel een extra contactje kunnen zitten of de stoel wel bezet is.

Mvg. Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-

Berichtdoor ZX1.4i » di 07 aug, 2018 16:41

Dat laatste is grappig, als we even een uitstapje naar de C5 maken, bestuurdersstoel heeft geen contact of deze bezet is.
Onlangs de stoel uitelkaar gehaald en ben dit niet tegengekomen.
Gordelslot heeft wel een contact, blijkbaar in de software geprogrammeerde logica, motor draait en auto rijd, dus er zit iemand op de bestuurdersstoel :D
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
Huidige auto: C5 Ph2 1.6HDiF Caractère
ZX1.4i

Berichtdoor Alfred- » di 07 aug, 2018 17:02

Dat is logisch voor de bestuurdersstoel.
Het komt niet zo vaak voor dat deze plek vrij is als de motor gestart wordt of als de wagen zelfs rijdt.

Maar als je voor de passagiersstoel een gordeldetectie wil hebben dan moet het systeem wel weten of er iemand zit, anders zou je ook bij een lege stoel de gordel steeds moeten sluiten om het lampje (of piepje) uit te krijgen.

Mvg. Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-

Vorige

Keer terug naar Elektronica